2019 Tyskland Visa Expecters

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Blue34
    Deltager

    Jeg starter dette emnet for vennene våre som vil dele sine ideer om visumspørsmål fra og med 2019, jeg håper alt vil være fordelaktig for alle...

    talhaxnumx
    Deltager

    Hei, jeg søkte på 04/12/2018, det har gått omtrent 76 dager, jeg venter fortsatt, jeg skal gå som forlovede, så det tok lang tid? For 2 uker siden gikk kona til utlendingsgrenen, trenger du noe? Har dokumentene kommet? spurte hun .. Offiseren sa at dokumentene mine var i Köln, de ble undersøkt. Min kone selv er forresten i München .. Da sa hun til mannen min at du vil bli prioritert fordi du er tysk statsborger, men det kan ta lang tid, det kan ta 5-6 måneder eller det kan være umiddelbart , det avhenger av intensiteten. Og da han så på datamaskinen, sa han, jeg ser ingen negativ situasjon i filen din. Jeg vet ikke om jeg skulle være lykkelig, jeg bekymrer meg hver dag i 3 måneder. Kan det overstige 90 dager? Hvis det overstiger det, skal jeg gjøre noe?

    Det er min 5. dag, så jeg har ikke gjort noe ennå, men kildene som informasjon kan fås fra:
    Konsulat (ring eller mail)
    Ausländerbehörde (Personlig, ring eller mail)
    Bundesverwaltungsamt (Mail)

    Slik vet jeg. Jeg har lest mange ganger at de som mottar informasjon tilegner seg informasjon gjennom disse kanalene. Det er de som sier at å ringe disse stedene eller prøve å få informasjon kan forlenge prosessen, men jeg vet ikke, jeg er andres løgner.

    til havet
    Deltager

    Måtte Allah hjelpe oss alle. I følge det du sa, kommer ikke visum som trenger å ankomme på kort tid. Jeg forsto ikke hva det handler om. Det er folk som får visum om en måned. Det er folk som fremdeles ikke har visum etter 3 måneder. Hvis det kommer an på offiser som gjør transaksjonen, er disse veldig urettferdige. Jeg er tysk statsborger. Jeg jobber også. Selv konas jobb er klar, vi rapporterte det i søknaden. Når folk sier ja, kan de ikke gå. Du er gift, men du er fratatt å leve et ekteliv. Personen er redd for å ringe og spørre, prosessen tar lengre tid, offiseren blir sint på tanken på å la filen vente. Og det er ingen forskjell fra dem. Hvis det bare var et sporingssystem. eller hvis de gir mellominformasjon til folk. folk kjeder seg noen ganger. Når vil visumet bli utstedt? Kommer det ut? Vil de godta det? Det var også de som ventet i tre måneder og deretter kryssforhørte dem. Folk spør om du skal kryssforske hvorfor venter du i tre måneder? Det har vært vanskelig å stifte familie, og det kommer fra nesen til grunnleggerne på grunn av byråkrati. Gud velsigne, jeg ønsker at alles visum vil bli utstedt snart, alle vil møte sine kjære og deres ektefeller.

    Venter på Visa
    Deltager

    Måtte Allah hjelpe oss alle. I følge det du sa, kommer ikke visum som trenger å ankomme på kort tid. Jeg forsto ikke hva det handler om. Det er folk som får visum om en måned. Det er folk som fremdeles ikke har visum etter 3 måneder. Hvis det kommer an på offiser som gjør transaksjonen, er disse veldig urettferdige. Jeg er tysk statsborger. Jeg jobber også. Selv konas jobb er klar, vi rapporterte det i søknaden. Når folk sier ja, kan de ikke gå. Du er gift, men du er fratatt å leve et ekteliv. folk er redde for å ringe og spørre, prosessen tar lengre tid, offiseren blir sint på tanken på å la filen vente. Og det er ingen forskjell fra dem. Hvis det bare var et sporingssystem. eller hvis de gir mellominformasjon til folk. folk kjeder seg noen ganger. Når vil visumet bli utstedt? Kommer det ut? Vil de godta det? Det var også de som ventet i tre måneder og deretter kryssforhørte. Folk spør om du skal kryssforske hvorfor venter du i tre måneder? Det har vært vanskelig å stifte familie, og det kommer fra nesen til grunnleggerne på grunn av byråkrati. Gud velsigne, jeg ønsker at alles visum vil bli utstedt snart, alle vil møte sine kjære og deres ektefeller.

    veldig amen veldig

    NoFear
    Deltager

    Jeg vil bli forlovet. Det er en aldersforskjell på 13 år mellom oss. Min kone er eldre enn meg, men vi har møtt i 3 år. Vi beholder all korrespondanse osv. Hvis de vil, lurer jeg på om det er det kommer ikke, det vil ta omtrent 80 dager. Men her er tingen, min kone gikk personlig og fikk informasjon. Kvinnen sa at hun ikke kunne se en negativ situasjon. Hun så alt om oss. Det endres fra by til by, fra fil til fil. Hun sa at det ville ta seks måneder. eller 6 år. Han kunne ikke ha sagt positive ting for å trøste, ikke sant? Jeg venter på at rød skal komme, søvnmønsteret mitt er borte nå.

    talhaxnumx
    Deltager

    Ja, venner, ingenting har blitt skrevet på 15 dager. Har du ikke gode nyheter? :) Jeg håper den nye uken vil gi lykke til oss alle, Inshallah :)

    Visa lasting
    Deltager

    Ja, venner, ingenting har blitt skrevet på 15 dager. Har du ikke gode nyheter? :) Jeg håper den nye uken vil være en velsignelse for oss alle, Inshallah ' :)

    Jeg søkte fra det tyske konsulatet i Ankara 23. januar 2019. Søknaden gikk greit, dokumentene mine kom til Tyskland 11. februar, min kone ringte utlendingsgrenen. Vi fikk beskjed fra Immigration Office om at ekteskapet vårt ble sendt til en annen enhet for å finne ut om det var gyldig i Tyskland. Det er uheldig at kvinnen som så på dokumentene våre, var på ferie i to uker. Uansett ventet vi tålmodig i to uker til. Min kone ringte offiseren i dag. Forresten, min kone er en kjemisk ingeniør, og jeg er en maskiningeniør, vår alder er den samme, vårt første ekteskap. Vi har tilstrekkelig lønn og et hus. Min kone er tysk statsborger. Uansett. Kvinnen brukte setninger som du må vente på telefonen, skjelle ut kona mi utrolig og rope. Han sa at jeg har tusen jobber, ikke ring meg eller noe. Jeg forstår ikke hva som er riktig. Min kone er veldig naiv. Og han skulle bare spørre kvinnen hvor lang tid det kunne ta var hans første samtale. Selvfølgelig ble vi demoraliserte. Det handler ikke engang om visumet er sent. Vi ble demoralisert av stilen hans. Jeg kan ikke forstå stemningene som en enkel offiser kommer inn i. Han lot ikke engang kona mi snakke. Så jeg vet ikke. Måtte Gud gi tålmodighet til alle de som venter. Lesere, vennligst skriv noe for å gjenopplive forumet.

    Ohne idealien
    Deltager

    .

    Ohne idealien
    Deltager

    .

    talhaxnumx
    Deltager

    Jeg søkte fra det tyske konsulatet i Ankara 23. januar 2019. Søknaden gikk greit, dokumentene mine kom til Tyskland 11. februar, min kone ringte utlendingsgrenen. Vi fikk beskjed fra Immigration Office om at ekteskapet vårt ble sendt til en annen enhet for å finne ut om det var gyldig i Tyskland. Det er uheldig at kvinnen som så på dokumentene våre, var på ferie i to uker. Uansett ventet vi tålmodig i to uker til. Min kone ringte offiseren i dag. Forresten, min kone er en kjemisk ingeniør, og jeg er en maskiningeniør, vår alder er den samme, vårt første ekteskap. Vi har tilstrekkelig lønn og et hus. Min kone er tysk statsborger. Uansett. Kvinnen brukte setninger som du må vente på telefonen, skjelle ut kona mi utrolig og rope. Han sa at jeg har tusen jobber, ikke ring meg eller noe. Jeg forstår ikke hva som er riktig. Min kone er veldig naiv. Og han skulle bare spørre kvinnen hvor lang tid det kunne ta var hans første samtale. Selvfølgelig ble vi demoraliserte. Det handler ikke engang om visumet er sent. Vi ble demoralisert av stilen hans. Jeg kan ikke forstå stemningene som en enkel offiser kommer inn i. Han lot ikke engang kona mi snakke. Så jeg vet ikke. Måtte Allah gi tålmodighet til alle som venter. Lesere, vennligst skriv noe for å gjenopplive forumet.

    Jeg og min kone dro til Berlin Ausländerbehörde og stilte et spørsmål før jeg kom tilbake til Tyrkia og søkte om visum. Kvinnen der skjelte oss også ut. Han ga oss et nummer og sa vent utenfor. Vi gikk ut av rommet og begynte å vente. Så skjelte han ut at du vil vente på venterommet, ikke der, denne gangen også. Jeg er sikker på at det er gode mennesker blant dem, men jeg tror de fleste av dem er sånn. :) Det er ydmykende for oss alle å bli behandlet slik etter denne tiden. Det fikk meg til å føle meg ydmyket foran kona mi.

    Visa lasting
    Deltager

    Jeg og min kone dro til Berlin Ausländerbehörde og stilte et spørsmål før jeg kom tilbake til Tyrkia og søkte om visum. Kvinnen der skjelte oss også ut. Han ga oss et nummer og sa vent utenfor. Vi gikk ut av rommet og begynte å vente. Så skjelte han ut at du vil vente på venterommet, ikke der, denne gangen også. Jeg er sikker på at det er gode mennesker blant dem, men jeg tror de fleste av dem er sånn. :) Det er ydmykende for oss alle å bli behandlet slik etter denne tiden. Det fikk meg til å føle meg ydmyket foran kona mi.

    Det er veldig frustrerende. Vi er ikke barn lenger, det er ikke menneskeheten å skjelle ut en annen person. De tar sin sinne ut på oss for sin egen latskap. Vi ville ikke ringe dem hvis de jobbet riktig uansett. Transaksjoner går raskt. De får folk til å vente og så sier de at du ikke har noen rett til å ringe, og de vil vente. Som en vits. Jeg forstår deg veldig godt. Helt ærlig er det ydmykende ikke bare å skjelle dem ut, men også å få dem til å vente slik og få oss til å føle at vi trenger dem. Tro meg, hvis jeg ikke elsket kona mi, hvis jeg trodde at hun kunne leve livet i Tyrkia, ville jeg aldri reise til Tyskland. De legger press på folk før de til og med går. Selvfølgelig er det de som har forskjellige meninger, jeg respekterer dem, men tankene mine er i denne retningen. Vi er ikke flyktninger, vi ønsker ikke å leve atskilt fra ektefellene våre. Det er noe som heter familieenhet, men de fremmedgjør også folk fra ekteskapet. 

    talhaxnumx
    Deltager

    Hei igjen gutter. Jeg søkte om visum for familiegjenforening til det tyske konsulatet i Ankara 14.02.2019. I dag (11.03.2019) er det 24. dag. I følge informasjonen vi fikk fra Ausländerbehörde, har de ikke mottatt dokumentene ennå. I følge det de sa, var det ingen negativitet etter å ha nådd den. Det verste er at svigerinne mines bryllup er om 5 dager, og jeg antar at jeg ikke vil klare det. Min kone må gå til bryllupet alene, og dette gjør meg veldig lei meg. Vi sier lykke til og fortsetter å vente. Gud er stor.

    Visa lasting
    Deltager

    Ikke bekymre deg, jeg håper visumet ditt blir utstedt så snart som mulig. Venner, forresten, hvis du gifter deg i Tyskland eller får godkjent ekteskapet der, vil visumprosessen din ta kortere tid. Fordi dokumentene dine sendes fra utlendingsavdelingen til ekteskapskontoret, tar prosedyrene ca. 2 uker, og det er bekreftet at ekteskapet ditt er gyldig i Tyskland. Uten den godkjenningen sjekker ikke utlendingsavdelingen dokumentene dine og suspenderer dem. Heldigvis var kvinnen som sjekket dokumentet mitt på 1 ukes ferie. Fruen vår kommer heller ikke denne uken, hun er syk. Vi venter bare stille. offoff:) offoff:)

    talhaxnumx
    Deltager

    Ikke bekymre deg, jeg håper visumet ditt blir utstedt så snart som mulig. Venner, forresten, hvis du gifter deg i Tyskland eller får godkjent ekteskapet der, vil visumprosessen din ta kortere tid. Fordi dokumentene dine sendes fra utlendingsavdelingen til ekteskapskontoret, tar prosedyrene ca. 2 uker, og det er bekreftet at ekteskapet ditt er gyldig i Tyskland. Uten den godkjenningen sjekker ikke utlendingsavdelingen dokumentene dine og suspenderer dem. Heldigvis var kvinnen som sjekket dokumentet mitt på 1 ukes ferie. Fruen vår kommer heller ikke denne uken, hun er syk. Vi venter bare stille. offoff:) offoff:)

    Vi giftet oss i Tyskland. I dette tilfellet, som du sa, håper jeg prosessen går raskt. Det mest irriterende er det du opplever. De er på ferie etter permisjon og sykdom, og antallet tjenestemenn er lavt, så papirskuffearbeidet går sakte. Måtte alt være til nytte.

    Nesibe av
    Deltager

    Vi giftet oss i Tyskland. I dette tilfellet, som du sa, insha'Allah, vil transaksjonene gå raskt. Det mest frustrerende er hva du går gjennom. Når de sier syk etter permisjon, er de på en eller annen måte på ferie, og antallet offiserer er lavt, så papirspadearbeidene går tregt. Beste ønsker.

    Prosessen har ingenting å gjøre med å gifte seg i Tyskland, så jeg giftet meg i Tyskland, og visumet mitt kom på slutten av 4 måneder.

    Visa lasting
    Deltager

    Prosessen har ingenting å gjøre med å gifte seg i Tyskland, så jeg giftet meg i Tyskland, og visumet mitt kom på slutten av 4 måneder.

    Jeg respekterer det du skrev, men utlendingsgrenen sendte et notat til min kone i e-posten om at hvis du gjør ekteskapet ditt gyldig i Tyskland, vil prosessen din gå raskere. Hvis jeg finner e-posten, vil jeg dele den her, men selvfølgelig er det et statlig system i Tyskland, det er kanskje ikke gyldig for hver gren.

Viser 15 svar - 16 til 30 (totalt 537)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.