Hvordan lære tysk og fremmedspråk best?

> Forum > Aktiv læring og tysk ordminneringsmetoder > Hvordan lære tysk og fremmedspråk best?

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    esma xnumx
    Deltager

    Fremmedspråk... hvordan lærer man det best?? ?

    Du vil dra til et land der språket du lærer snakkes, og du vet at dette er den enkleste og raskeste måten å lære det språket på. Men å gå inn i et nytt land kan i begynnelsen virke rart. det vil si at det vil ta tid å bli vant til et nytt miljø, kultur og språk. Du kan også bli påvirket av å være i en annen tidsperiode. Men vær komfortabel og prøv å oppfatte ditt nye miljø.

    1- Gjør feil (!): Gjør så mange feil du kan på språket du lærer... Du trenger ikke alltid snakke riktig. Hvis folk kan forstå hva du sier, spiller det ingen rolle om du gjør feil, i hvert fall i begynnelsen. Å bo i et fremmed land er ikke en grammatikkprøve.

    2- Spør hvis du ikke forstår: Når andre snakker, trenger du ikke å fange hvert ord. Å forstå hovedideen er vanligvis tilstrekkelig. Men hvis du tror poenget du ikke forstår er viktig, SPØR! Noen nyttige ord om dette emnet: Unnskyld meg? for engelsk. Unnskyld meg, hva sa du? Kan du snakke litt saktere, takk? Sa du at... Jeg skjønte ikke det... Kan du gjenta det, vær så snill? Hva var det? Jeg beklager at jeg ikke hørte deg. Beklager, hva betyr “………….” mener? (Men ikke bruk: Snakker du engelsk? Vennligst åpne munnen når du snakker! Gi meg en pause!) For tysk (Entschuldigung, wie bitte? Entschuldigung, was haben Sie gesagt?, Würden Sie bitte langsamer sprechen? eller Bitte, Du kan bruke uttrykk som sprechen Sie langsam!, Haben sie gesagt das..., Können Sie das wiederholen bitte? Was war das? Entschuldigung, was bedeutet das?

    3- Inkorporer språket du lærer i interesseområdene dine: Folk liker å snakke om ting som er interessante for dem. Hva er dine interesser? Prøv å lære så mange ord du kan om disse emnene. Spør folk rundt deg hva de er interessert i. Dette er en fascinerende metode og hjelper deg alltid med å lære nye ord. På denne måten vil du se at du begynner å forstå andre bedre. Interesser er som fruktbart regn som faller på en hage. Å snakke om språkkunnskapene dine vil hjelpe deg å lære raskere, sterkere og bedre. Noen nyttige ord: Hva er du interessert i? for engelsk Favoritthobbyen min er … jeg liker …..å å … I mange år har jeg…. Det jeg liker med …..er … Hva er dine hobbyer? For tysk...

    4- Snakk og lytt: Det er alltid noe å snakke om. Se rundt deg. Hvis noe virker rart eller annerledes for deg, dykk rett inn i samtalen. Dette vil også hjelpe deg å forbedre vennskapet ditt. Lytt til folk, men lytt for å fange uttalen av ord og rytmen til språket. Sørg for å bruke det du vet. På mange språk er ord avledet fra hverandre. I dette tilfellet, prøv å utlede betydningen av ordet fra dets betydning i emnet. Når du snakker med innfødte borgere i landet, prøv å holde samtalen i gang. Ikke få panikk når du ikke forstår hva den andre personen sier. Prøv å forstå hovedideen og fortsett samtalen. Hvis du fortsatt har problemer med å forstå, be ham gjenta setningen. Hvis du fortsetter å snakke, vil temaet bli mer forståelig i løpet av samtalen. Dette er en god måte å forbedre språket ditt og lære nye ord på, men vær forsiktig: Som de sier, "ikke tro på alt du hører, tro halvparten av det du sier"...

    5- Problem, still spørsmål: Det er uansett ingen bedre måte å slukke nysgjerrigheten vår. I tillegg til å hjelpe deg med å begynne å snakke, vil spørsmålene også hjelpe deg å fortsette å snakke.

    6- Ta hensyn til bruken: Bruksordet er vanligvis å se på hvordan folk snakker. Noen ganger kan det være veldig morsomt å bruke. Det kan virke rart for deg at måten folk snakker på, uttaler ord annerledes enn du sier. Bruk i sin enkleste form refererer til hvordan språket brukes generelt og naturlig.

    7- Bær en notatbok: Ha alltid en notatbok og en penn med deg. Hvis du hører eller leser et nytt ord, skriver du det ned med en gang. Så prøv å bruke disse ordene i talen din. Lær nye idiomer. Noe av det morsomste med å studere fremmedspråk, hvorav mange er idiomatiske språk, er å lære idiomer. Skriv disse uttalelsene i notatboken. Hvis du bruker det du har lært på talen din, vil du huske og snakke raskere.

    8- Les noe: De tre beste måtene å lære et annet språk: Lesing, lesing og lesing. Når vi lærer nye ord ved å lese, bruker vi også det vi allerede vet. Senere vil det være lettere å bruke disse ordene og forstå når vi hører dem. Les aviser, magasiner, skilt, annonser, bussfelt og hva du ellers kan finne.

    9- Husk at alle kan lære et annet fremmedspråk, være realistiske og tålmodige, husk at det å lære et språk tar tid og tålmodighet.

    10- Å lære et nytt språk er også å lære en ny kultur: Vær komfortabel med kulturelle regler. Mens du lærer et nytt språk, må du være følsom overfor reglene og vanene i den kulturen som kan være tøffe for deg. Du må snakke for å finne ut av det. Ikke vær redd for å stille spørsmål i eller utenfor klasserommet.

    11- Ta ansvar: Du er ansvarlig for din egen språklæringsprosess. Når du skal lære et fremmedspråk, er læreren, kurset og boken selvsagt viktig, men ikke glem regelen om at «den beste læreren er deg selv». For en god læringsprosess må du bestemme dine mål og gjøre arbeidet som vil hjelpe deg å nå dine mål.

    12- Organiser måten du lærer: Læring på en organisert måte vil hjelpe deg å huske hva du studerte. Bruk ordbok og godt kursmateriell.

    13- Prøv å lære av klassekameratene dine også: Bare fordi andre studenter i samme klasse er på samme nivå som deg, betyr det ikke at du ikke kan lære noe av dem.

    14- Prøv å lære av dine feil: Ikke vær redd for å gjøre feil, alle kan gjøre feil. Hvis du stiller spørsmål, kan du gjøre feilene dine til en fordel ved å lære et fremmedspråk. Er det en annen måte å si setningen du brukte?

    15- Prøv å tenke på språket du har lært: For eksempel, når du er på buss, beskriv for deg selv hvor du er, hvor du er. På denne måten vil du øve på språket ditt uten å si noe.

    16- Til slutt, ha det gøy mens du lærer et språk: Lag forskjellige setninger med setningene og idiomene du har lært. Prøv så setningen du laget i en daglig samtale, se om du kan bruke den riktig. Det sies at livet handler om erfaring, å lære et fremmedspråk er akkurat sånn...

    esma xnumx
    Deltager

    Venner, les de første trinnene for å lære tysk fra deg, våre verdsatte medlemmer.
    Hvordan begynte du først å lære tysk?

    Jeg begynte å lære tysk i barnehagen.  :)
    Vel, tysken min er ikke dårlig.

    Så du ?

    Jeg venter på kommentarene dine. 
    Takk på forhånd.  ;)

    Lenge er
    Deltager

    1- Gjør feil(!): Gjør så mange feil du kan på språket du lærer...  Hvis folk kan forstå hva du sier Det spiller ingen rolle om du tar feil, i hvert fall i begynnelsen...

    Problemet er at folk dessverre ikke kan forstå hva jeg sier, de ser på ansiktet mitt. ;D

    14- Prøv å lære av dine feil: Ikke vær redd for å gjøre feil, alle kan gjøre feil. Hvis du stiller spørsmål, kan du gjøre feilene dine til en fordel ved å lære et fremmedspråk. Er det en annen måte å si setningen du brukte?

    Oooo jeg gjør så mange feil at hvis det var synd å gjøre falske setninger, ville jeg definitivt være helvete.

    16- Til slutt, ha det gøy mens du lærer et språk: Lag forskjellige setninger med setningene og idiomene du har lært. Prøv så setningen du laget i en daglig samtale, se om du kan bruke den riktig. Det sies at livet handler om erfaring, å lære et fremmedspråk er akkurat sånn...

    Vel, jeg prøver å ha det gøy, men problemene jeg opplever i de to første alternativene blir til pine snarere enn moro.

    Først begynte jeg med å delta på kursene på det tyske kultursenteret, men så tok jeg meg en lang pause. Nå prøver jeg å lære ved å bruke pedagogiske sett, bøker og dette nettstedet. :)

    esma xnumx
    Deltager

    1- Gjør feil(!): Gjør så mange feil du kan på språket du lærer...  Hvis folk kan forstå hva du sier Det spiller ingen rolle om du tar feil, i hvert fall i begynnelsen...

    Problemet er at folk dessverre ikke kan forstå hva jeg sier, de ser på ansiktet mitt. ;D

    14- Prøv å lære av dine feil: Ikke vær redd for å gjøre feil, alle kan gjøre feil. Hvis du stiller spørsmål, kan du gjøre feilene dine til en fordel ved å lære et fremmedspråk. Er det en annen måte å si setningen du brukte?

    Oooo jeg gjør så mange feil at hvis det var synd å gjøre falske setninger, ville jeg definitivt være helvete.

    16- Til slutt, ha det gøy mens du lærer et språk: Lag forskjellige setninger med setningene og idiomene du har lært. Prøv så setningen du laget i en daglig samtale, se om du kan bruke den riktig. Det sies at livet handler om erfaring, å lære et fremmedspråk er akkurat sånn...

    Vel, jeg prøver å ha det gøy, men problemene jeg opplever i de to første alternativene blir til pine snarere enn moro.

    Først begynte jeg med å delta på kursene på det tyske kultursenteret, men så tok jeg meg en lang pause. Nå prøver jeg å lære ved å bruke pedagogiske sett, bøker og dette nettstedet. :)

    Lengur mens du har denne utholdenheten  :) Jeg er sikker på at du kan snakke tysk som morsmålet ditt på oppgavetiden.  :)

    Madchen
    Deltager

    Hver dag ga læreren øvelsen i faget vi behandlet i leksjonen, læreren utviklet seg slik.

    Madchen
    Deltager

    problemet mitt er litt uttale, stemmen min er litt tynn så den passer ikke bra: S

    Lenge er
    Deltager

    Lengur mens du har denne utholdenheten  :) Jeg er sikker på at du kan snakke tysk som morsmålet ditt på oppgavetiden.  :)[/ B]

    Forhåpentligvis.Fransk forfatter Balzachadde et kjent ordtak;"For å være kunnskapens mester er det nødvendig å være en tjener for arbeidet." han.
    Og også Napoleon 'un "Umullig er et ord som bare finnes i ordbøkene til dårene." love. Haahhh, dette er prinsippet mitt. :) Han er uansett for fransk  ;D

    esma xnumx
    Deltager

    Lengur mens du har denne utholdenheten  :) Jeg er sikker på at du kan snakke tysk som morsmålet ditt på oppgavetiden.  :)[/ B]

    Insha'Allah. Fransk forfatter Balzachadde et kjent ordtak;"For å være kunnskapens mester er det nødvendig å være en tjener for arbeidet." han.
    Og også Napoleon 'un "Umullig er et ord som bare finnes i ordbøkene til dårene." love. Haahhh, dette er prinsippet mitt. :) Han er uansett for fransk  ;D

    For eksempel sier Konfuzius: Jeg vet ikke helt sikkert at jeg ikke vet noe. " ;D

    Hva Arksilao sa:  ;D “Har jeg fått informasjonen? Jeg vet ikke."

    Hva sa Sokrates:  :)  "Jeg vet ikke noe annet, bortsett fra at jeg ikke vet noe."

    Hva Mark Twain sa:  ;D  “Utdanning er alt. fersken var en gang en bitter mandel;
    Blomkål er ikke annet enn en høyskoleutdannet kål. " ;D

    Benjamin Disraeli: "Som hovedregel er den mest vellykkede personen i livet den som har den beste kunnskapen."

    “En ting er sikkert. Å tvile på sannheten om noe.

    tvil er å tenke.

    Tenking er eksistens.

    Så det er ingen tvil om at jeg eksisterer.

    Jeg tenker, så er jeg det.

    Min første kunnskap er denne solide informasjonen.

    Jeg kan nå hente ut all annen informasjon fra denne informasjonen. "

    Rene Descartes


    "Jeg vet ikke helt sikkert at jeg ikke vet noe."
    ;D (hvor tydelig verbalt)

    Arxilaus

    Sitatene mine er ikke franske, men heller internasjonale.  ;D så internasjonalt  :)

    esma xnumx
    Deltager

    oppdatering

    SEDAT08
    Deltager

    Siden jeg kom til Tyskland for første gang, har jeg spurt alt uten å nøle, for det er synd å ikke vite, det er synd å ikke lære. Jeg valgte meg selv som et mål, jeg lærer 2 ord om dagen, jeg skriver på papir og glemmer aldri, jeg har lært mange nyttige ord. Jeg leser avisen, jeg ser på TV, jeg vil lese i boka etter hvert.

    thePrivate
    Deltager

    Insha'Allah. Fransk forfatter Balzachadde et kjent ordtak;"For å være kunnskapens mester er det nødvendig å være en tjener for arbeidet." han.
    Og også Napoleon 'un "Umullig er et ord som bare finnes i ordbøkene til dårene." love. Haahhh, dette er prinsippet mitt. :) Han er uansett for fransk  ;D

    Du er litt fransk om emnet :)

    serakanu
    Deltager

    mrb venner,
    Jeg kom til Tyskland for 17 dager siden, og kurset mitt har ikke startet ennå, men folk rundt meg spør hvordan jeg lærte så mye, og jeg lurer til og med på om de sier det :)
    Basert på mine inntrykk er mitt første råd å "ikke skamme deg" over noe du gjør, for oppfatningen av miljøet er ikke den samme her som den er i TR. Fredag, lørdag, gå definitivt på barer! Gå og møt folk, her kommuniserer folk ikke ut fra å kjenne hverandre men ut fra å være på samme sted Gå på kino eller togstasjon og observer, du har mye tid i de første periodene uansett. :) Dessuten, hvis du kan litt engelsk, går det bra, men insister på å snakke tysk. og for det andre, "å få en elsker som er lokal i det landet" :) Jeg er heldig, kanskje jeg hadde en kjæreste den første helgen min, så enhver tysk jente som er fornøyd med tilstanden hennes, er kanskje ikke en bole for henne, selv om det er veldig plagsomt. Jeg anbefaler deg, jeg er en tyrkisk mann, har ikke en veldig besittende holdning, jeg kan ikke si at de er veldig fornøyde med dette. mer icip prøv å slappe av :D Og en notisblokkpenn er et must for overalt .. Jeg ønsker alle bekvemmeligheter for alle som prøver å tilpasse seg et nytt språk og en kultur som meg. Hvis noen vil lage en tysk e-postvenn, skulle jeg ønske jeg var sulten, ikke si at dommen ble avbrutt på så kort tid, la oss bare si farvel.

    thePrivate
    Deltager

    @Serakanu

    Jeg tenkte at tyske jenter har fordommer mot tyrkerne fordi de er veldig tyrkiske.

    Følte du noe sånt?

    anonym
    besøkende

    Hei,
    Jeg anbefaler den omfattende internettordboken som jeg nettopp oppdaget mens jeg lærte tysk.

    fortsett å blåse

    blue_mavis
    Deltager

    Som kjære Esma sa, selvfølgelig vil det være feil, det viktige er å finne sannheten, å forske, og det er også viktig at en person har vilje til å lære.Selvfølgelig har jeg hatt en interesse for å lære tysk siden jeg var barn. Egentlig er dette flaksen min. Jeg lærer vanligvis ord for ord. Uansett hva jeg tenker på, husker jeg tysk, men jeg har noen problemer med oppsigelsene. Hvordan kan jeg løse det? kan du hjelpe meg?

    tidsskrift
    Deltager

    Mitt eneste problem er at jeg er spent og er litt flau når jeg snakker med noen på tysk: flau: Jeg har ikke så mye problemer, men når jeg snakker, vet jeg ikke hvordan jeg skal komme ???  :(

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 28)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.