Sivilingeniør

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    søvngjenger
    Deltager

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Hei,

    Først og fremst, når du kommer hit med familiegjenforening med A1-nivå tysk, tar det obligatoriske integrerings- og språkkurset du må gå 6 måneder. Men selvfølgelig åpner ikke kurset da du kom. Det er folk som venter på åpningen av det kurset om 5 måneder eller 2 måneder. Gud vet hvor lenge du kan vente på grunn av Corona. Jeg sier ikke dette for å motvirke din entusiasme, ikke misforstå dette. Hvis du ikke har engelsk, er det ikke mulig å jobbe som ingeniør uten å ha minst B2 nivå tysk. Hvordan vet jeg? Det var en eldre bror som jobbet som ingeniør på integreringskurset i årevis. Han kom også til Tyskland med konas jobb (kona var også ingeniør) med blåkort.

    yenicerixnumx
    Deltager

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Bygg og anlegg er et av de mest ettertraktede yrkene i Tyskland. For dette må du gi ekvivalens først.
    Du kan avklare situasjonen din ved å bruke denne siden:  https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/tr/index.php

    Ekvivalens alene vil selvsagt ikke være tilstrekkelig. Som Leowoman sa i venninnen sin, du må lære språket først. Hvis du ikke kan få en ekvivalens, betyr det at vitnemålet ditt ikke er akseptert av tyske myndigheter. Dette vil definitivt gjenspeile lønnen hans. For skriving er det viktigste for tyskere. de gjør aldri, aldri en verbal jobb. Selv den minste ting, papiroriginaldokumentet er veldig viktig. For ingeniør kan du gå på universitetet her, du kan få gjort ekvivalensen Jeg tror du må studere i 1 år, og så kan du ta eksamenene og sikre likeverdigheten til et institutt som ikke har ekvivalens. du kan imidlertid søke jobb med de dokumentene du har uten å ha ekvivalens eller gå på universitetet, men siden tittelen er ingeniør, vil språket definitivt være påkrevd.

    Du trenger minst 1 år etter tilvenning til miljø, sosialisering, språkopplæring, sosial livsorientering. Dette er selvfølgelig helt opp til deg. Denne perioden kan forkortes eller forlenges. Jeg ønsker deg suksess og lykke til i denne tiden.

Viser 2 svar - 1 til 2 (totalt 2)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.