Sivilingeniør

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    søvngjenger
    Deltager

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Hei,

    Først og fremst, når du kommer hit med familiegjenforening med A1-nivå tysk, tar det obligatoriske integrerings- og språkkurset du må gå 6 måneder. Men selvfølgelig åpner ikke kurset da du kom. Det er folk som venter på åpningen av det kurset om 5 måneder eller 2 måneder. Gud vet hvor lenge du kan vente på grunn av Corona. Jeg sier ikke dette for å motvirke din entusiasme, ikke misforstå dette. Hvis du ikke har engelsk, er det ikke mulig å jobbe som ingeniør uten å ha minst B2 nivå tysk. Hvordan vet jeg? Det var en eldre bror som jobbet som ingeniør på integreringskurset i årevis. Han kom også til Tyskland med konas jobb (kona var også ingeniør) med blåkort.

    yenicerixnumx
    Deltager

    Hei, jeg skal til Tyskland med familiegjenforening. Jeg er sivilingeniør med 4 års erfaring. Jeg snakker ikke tysk, hvordan skal jeg gå frem for å finne en jobb så snart jeg slutter? Om hvor mange måneder-år kommer noe tilbake på sporet?

    Bygg og anlegg er et av de mest ettertraktede yrkene i Tyskland. For dette må du gi ekvivalens først.
    Du kan avklare situasjonen din ved å bruke denne siden:  https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/tr/index.php