Leksjon 13: Bruksområder i Art

> Forum > Grunnleggende tyske leksjoner fra bunnen av > Leksjon 13: Bruksområder i Art

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Lara
    besøkende

    På tysk brukes alle generiske navn vanligvis sammen med artikler, mens egennavn ikke har en artikkel.
    I noen tilfeller kan du imidlertid se at generiske navn brukes uten en artikkel eller at egennavn brukes sammen med artikler.
    I denne delen vil vi gi informasjon om noen få unntak.

    Generelt på tysk kan ikke artikler med generiske navn brukes i følgende tilfeller:

    - For å sette setninger, adressere setninger, aviser eller annonser hvor som helst,
    i avisoverskrifter eller nyhetsoverskrifter, artikkeltypeartikler, ordspråklige og idiomatiske artikler
    Generelt kan det hende at artikler ikke brukes.

    I følgende tilfeller brukes egennavn med artikler:

    -Noen av landnavnene (die Türkei: Turkey, the die Vereinigte Staaten: US, die Niederlande Netherlands, die Schweiz: Switzerland)
    navn brukes alltid med artikler.
    Selv om det er et spesielt navn, gatenavn, fjell, innsjø, hav, elv og så videre.
    navn kan også brukes med artikler.

    Ja, synd er forpliktet til hjertet, gjør det svart, noe som gjør det vanskeligere til det viser seg troen. For hver synd er det en vei til vantro. Hvis denne synden ikke blir ødelagt raskt av tilgivelse, kan den bite i hjertet som en liten åndelig slange, ikke en ulv. (Lemas)
    seytanxnumx
    Deltager

    Fra det jeg ser akkurat nå
    Jeg skrev inn artikler og fikk ikke problemer
    Jeg håper jeg ikke møter det, og jeg vil forstå det umiddelbart.
    Da jeg fortalte denne informasjonen til noen sa han at den var vanskelig (da jeg sa at jeg visste)
    Jeg antar at noen overdriver litt for mye hva :)
    Uansett er jeg sikker på at jeg vil møte vanskeligheter
    og la meg gå videre til leksjon 14 :)
    Når jeg er ferdig med artiklene, begynner jeg setningsoppsettet, så lærer jeg ord fra den elektroniske ordboken med talemønstre, så forsterker jeg dem og skriver dem når jeg drar til utlandet.
    ta det senere, vi lærte tysk :) la oss se at jeg har flere måter

    Danke Schön Lara

    yazyagmuruxnumx
    Deltager

    Faktisk, hvis du ser på den ugur arikel delen, det er virkelig veldig forvirret solian folk sier det er akkurat her, grunnen til at vi lærer med en gang er et glatt og vakkert uttrykk.

    seytanxnumx
    Deltager

    Ja, du har rett Lara bidro mye

    danke schön

    serhantuna
    Deltager

    die Turkei oder der Turkei? Ich glaube dass Sie nicht richtig sagen

    nalanw
    Deltager

    Die Türkei er riktig, hvis setningen du vil bruke er dativ, tar den artikkelen der…

    aus der Türkei for i Tyrkia

    pinefresh
    Deltager

    Det ble skrevet at landsnavnene var nøytrale før, men i eksemplene der das ikke ble brukt i noen av dem? ???

    yazyagmuruxnumx
    Deltager

    pinefresh da vi begynte å lære tysk helt fra begynnelsen, høytidelig at det er noen unntak på tysk, og dette er en eksepsjonell situasjon i landene vi har gitt denne artikkelen er en eksepsjonell situasjon.

    MSE
    Deltager

    Takk for informasjonen

    anonym
    besøkende

    Det begynte å presse meg nå, men ikke løpe vekk :)

    begummarra
    Deltager

    hei .. jeg er for tiden på goethe-ensemblet i rumpa..av vi lærer ord hele tiden, artikler osv..Jeg kunne ikke koble til tyrkiske ord, så vær i luften stort sett: (hva kan jeg gjøre ?? ????????? Jeg må lære ord?

    Derwisch
    Deltager

    hei .. jeg er for tiden på goethe-ensemblet i rumpa..av vi lærer ord hele tiden, artikler osv..Jeg kunne ikke koble til tyrkiske ord, så vær i luften stort sett: (hva kan jeg gjøre ?? ????????? Jeg må lære ord?

    hei,

    Jeg tror det ikke er nok å lære ord alene. For eksempel, selv om vi har lært ordene «nachdem, schule, ich, vater, zusammen, gehen, danach, essen, gehen», kan vi ikke lage en sterk setning eller snakke et fremmedspråk uten å utføre mange andre nødvendige praksiser.
    Som du sa, mye informasjon som er lært forblir i luften. Men grunnen til dette skyldes mest at man ikke kobler tyske ord med hverandre. For eksempel, selv å lære ordet Post med artikkelen hjelper ikke mye; "til postkontoret, fra postkontoret, på postkontoret, på postkontoret, på postkontoret" osv. Hvordan kan du si disse tingene hvis du ikke lærer dem...
    jeg sier igjen...
    Jeg kan ikke snakke tysk veldig bra. Men jeg har ydmyke meninger og forskning på dette emnet.
    Vi kan utveksle ideer.
    Encore...

    LG
    Derwsich

    gleden din
    Deltager

    Kan du snakke om bruk av plusquamperfekt, hvis mulig?

    teşekkürler

    Derwisch
    Deltager

    Kan du snakke om bruk av plusquamperfekt, hvis mulig?
    teşekkürler

    Du kan løse dette problemet ved å bruke søkefeltet... Men jeg legger fortsatt til lenkene her for deg...

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1219.0
    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1681.msg8842#msg8842

    LG

    sedayld
    Deltager

    Jeg begynner definitivt å ha det vanskelig, men... fcbarcelona20 Som han sa i sine ord, er det ingen flukt :D
    til vennene mine som prøver å hjelpe oss veldigkkkkkk Takk skal du ha
    med kjærlighet

    serhatkosovali
    Deltager

    det kommer ikke til å få meg i hodet, hva skal jeg gjøre?

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 39)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.