Verdens dyreste Pass Raise Response ..

> Forum > Generell seksjon om Tyskland og andre europeiske land > Verdens dyreste Pass Raise Response ..

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    fuk_xnumx
    Deltager

    Økningen i passavgiftene med det nye året sjokkerte innbyggerne. Pass gyldig i 2012-162 år, som var 4 euro i 10, økte til 49 euro med en økning på 211 euro, og styrket sin posisjon som den dyreste i verden. Innbyggere som reagerte på de økte avgiftene krevde at turene ble trukket umiddelbart.

    Innbyggere som gikk til generalkonsulatene i Europa for å få pass det nye året, opplevde et "løft sjokk". Det nye 10-årspasset ble økt med 49 euro. Det nye passet som var gyldig i 2012-162 år, som var 4 euro i 10, økte til 211 euro. Tyske statsborgere betaler 10 euro for et 59-års pass, spanjoler 25 euro, italienere 42.50, og grekerne sliter med den økonomiske krisen 84 euro. Tyskland mottar også bare 26 euro for et 10-års pass fra borgere under 37.50 år. Våre borgere, som reagerte sterkt på den ublu vandringen, spurte: "Er det så dyrt å være tyrkisk statsborger". Her er reaksjonene på turen:

    HVORDAN DEN ARBEIDSLØSE BETALINGEN
    Hakan Büyükkaya (Düren): “Jeg kom for et nytt pass. Jeg ble sjokkert over å høre at gebyret ble økt fra 162 euro til 211 euro. Vi vil utstede damens pass neste år. Det er også to barn. Hvordan vil arbeidsledige og pensjonister betale disse pengene. "

    LÆRT I SAKEN
    Ramazan Kalay (Burscheid): ”Jeg hørte i kassen at det nye passet har økt til 211 euro. Jeg vil formidle myndighetene at ingen er fornøyd med økningen. Jeg vet ikke om alle har makten til å betale denne avgiften. "

    OFFISIELT LOV
    Özgür Çetinkaya (Köln): “Jeg har tre barn. Min kone kjøpte den til den gamle prisen i fjor. Jeg så prisøkningen i passavgiftene i nyhetene i går. Dette er offisielt ran. Militæravgiften er allerede høy, nå er passet hevet. Tror myndighetene at de som bor i utlandet har mye penger. "

    INGEN GAMMEL TYSKLAND
    Ali Yamak fra byen Olpe, Haydar Taşkıran fra Refrath og Kemal Yılmaz fra Olpe uttalte også at økningen i passavgiftene ved konsulatene var uakseptabel. Yılmaz og Yamak sa at de har familier på tre, og sa: “Vi betaler rundt 150 euro mer for hver familie. Den økonomiske krisen rammet alle. Tyskland er ikke lenger det gamle Tyskland. Hvordan vil fattige familier med mange barn betale denne avgiften? ”

    Jeg er beseiret Hüseyin Koç (Bochum): “Hva er årsaken til denne økningen? Jeg vet ikke hvor den kom fra? Det er gjort en økning på opptil 30 prosent. Jeg fordømmer og fordømmer. "

    SÅ MYE Fikret Afat (Dortmund): “Ikke så mye. Som arbeidsledig statsborger har jeg en familie på fem. Mine tre barn studerer også. Hvordan får vi av denne turen? Dette er for mye i den økonomiske krisen i Europa. "

    MAL NYÅRSGAVE Fahrettin Ertürk (Dortmund): “Det var en tur nær 50 euro. Som en smertefull nyttårsgave. Jeg fordømmer denne turen og ber myndighetene revurdere situasjonen. Prøver staten å lukke budsjettunderskuddet fra oss europeiske tyrker? "

    DET ER INGENTING Å SI
    Volkan Afat (Dortmund): ”Det er ingenting igjen å si. De plager deg. Jeg fordømmer denne turen. Den økonomiske krisen i Europa har allerede bøyd ryggen. Vennligst vær tjenestemenn i staten vår klar over at turen på nesten 50 euro er urettferdig. Jeg er student, hvordan kan jeg betale så mye penger? "

    Jeg tar ikke et tyrkisk pass
    Mehmet Koç (46) Berber: ”Hevingen av pass er meningsløs. Dette er mentaliteten med å se borgere som bor i utlandet som en gås som skal tas, som i militærtjeneste med betaling. Jeg, for min kone og barna vi har belgisk statsborgerskap, skal reise til Tyrkia for å ta 150 AuroIN 10-årig belgisk pass. Vi får ikke et tyrkisk pass igjen. "

    VÅR STAT ER URETT
    Mehmet Topkaya (58) Pensjonist: “Konsulære tjenester økes hver dag. Denne prisen er unik i verden. Er det et pass som dette? Finnes det slikt statsborgerskap? Når Lafa kommer, sies det at jeg har borgere i Europa. Som med militærtjenesten, tror jeg staten har behandlet tyrker i Europa urettferdig. "

    Alvorlig eller spøk
    Mithad Serhadlıoğlu (62) Apotek: "De fleste tyrkerne jeg har snakket med er 'Er dette alvorlig eller er det en vits?' sa. Jeg ønsker denne turen velkommen med et smil, den vil være gunstig! "

    MÅ VÆRE TILBAKE
    Zübeyde og hans fotballspiller sønn Demircan Dikmen sa: «Med det nye året har TV- og radioavgiften økt. Mens leie, strøm og levekår økte dag for dag, setter tillegg av passavgifter oss i en vanskelig posisjon. Turene bør trekkes tilbake så snart som mulig. "

    VI MENER IKKE Yusuf og sønnen Alaaddin Kaplan: Far og sønn, som ikke klarte å gi mening om å øke passavgiftene, ”Folket her har det allerede vanskelig. Levekårene blir dyrere for hver dag. De sa: "Hvordan betaler overfylte familier denne avgiften?"

    SPARET 49 EURO Mehmet Şahin: Ved å betale 2012 euro for å søke generalkonsulatet om det nye passet i desember 162, uttrykte Mehmet Şahin sin glede ved å si "Jeg er glad jeg flyttet på forhånd, jeg sparte 49 euro".

    Jeg har ikke så mye med meg
    Gönül Turgut: Gönül Turgut, som kom til generalkonsulatet for å få et nytt pass, uttalte at han kom overens med sosialhjelp og sa: “Akk, jeg visste ikke. hva gjør jeg nå Han sa: "Jeg har ikke 211 euro med meg" og ba noen ta med penger over telefonen.

    VI ER IKKE GODE Å VEJE
    Hayati Aktürk (fisker): “Vi blir fremdeles sett på som en gås som skal plukkes. Da disse ti-årige passene ble nylig utgitt, var avgiftene ublu høye, og dette ble litt redusert med respons fra innbyggerne og mediestøtten. nå kan jeg ikke forstå at jeg blir reist igjen. "

    Vi ventet ikke så lenge
    Orhan Yanık, som gikk inn i passkøen foran konsulatet i München med sønnen Gökhan og kona Fatma, sa: ”Vi forventet en økning i passavgiftene i begynnelsen av året. Men vi forventet ikke så mye. Nå betaler vi 150 euro mer for tre personer. Det har også sidekostnader som å gå hit to ganger og ta bilder, det er litt barmhjertighet, ”sa han.

    HVORDAN DET ER UMULIG
    Zafer Aksüt ventet på sin tur i den lange køen foran konsulatet, "Hvordan er det umulig? Jeg så på internett i går, og det sto 162 euro. Hvorfor kunngjør de ikke dette på forhånd. I det minste bør de endre lønnsskiltet på internett, og folk leveres tilsvarende. Mahmut Türkoğlu, som kom til konsulatet for en annen prosedyre, sa: “Hvis passet er hevet, har andre også økt. Vi får se hvilken overraskelse som venter på oss når vi går ovenpå, ”sa han.

    BETALT FRA 2012 TARIFF
    İlknur Savam, mor til tre barn, som mottok passet sitt fra generalkonsulatet i Frankfurt i fjor og betalte 2012 euro for et 10-årig pass fra 162-tariffen, fant mye på 10 euro som skulle betales for et 211-års pass for at søknadene skal komme på nyåret. "Det er mange tyrker som ikke har råd til dette," sa Savam. Broren hans, Semra Savam, gjorde oppmerksom på at en familie med tre barn måtte betale 55 euro for fem pass og sa: «Søsteren min ble reddet med 162 euro fordi hun sendte søknaden i fjor. Imidlertid vil han søke på nytt for barna de neste dagene. "Vi har et stort antall borgere som ikke har råd til å betale dette".

    ER DET TID FOR KRISE
    Famil Aras, som kom med sønnen etter et nytt pass, sa: ”Vi kom i forrige uke fordi det ville være en økning før nyttårsaften. Gamle lønninger var gyldige. På grunn av et manglende dokument kunne transaksjonene mine og sønnen min imidlertid ikke gjøres. Hun gled inn i det nye året. Betjentene sa at forhøyningen ville komme, men det var ikke kjent hvor lang tid det ville være. Jeg lærte det her nå. Damenes pass er fra den gamle avgiften, som er den nye avgiften. 50 Euro økning per pass. Er en slik økning i krisetider. "

    HVOR ER DENNE PENGENE
    Ventende i køen, Mustafa Akyol, Seyfettin Bozkurt og İlhan Gümüş reagerte på de lange ventetidene i både turen og vinteren. Å si: “Militærtjenesten har blitt økt, passet er hevet, hva blir denne haleundringen?” Mustafa Akyol sa, “Så mye penger samles inn fra borgeren, så hva brukes det på. Jeg har kommet og gått til dette konsulatet i årevis, ordren er fortsatt den samme. Kom igjen, vi er litt unge, det er gamle mennesker i køen, ”brant problemet.

    KONSULATET: DET ER OVER
    Tjenestemennene til det sveitsiske konsulatet i Zürich mener at økningstaktene er høye, akkurat som borgerne. En konsulær tjenestemann uttalte at de har foretatt 40 passutvidelser og brukt nye avgifter fra i går, og sa: ”Selvfølgelig er folk ikke fornøyd, men vi har ikke mottatt noen høy klage så langt. Det er imidlertid sikkert at klagene vil begynne, ”sa han.

    Vi har blitt sjokkert
    Volkan og Sibel Erçin: “Vi ble offisielt sjokkert over passvandringene som ble kunngjort i det nye året. Sveits er et rikt land, men vi tyrkerne samler ikke inn penger fra trær. En familie på fire vil betale mer enn tusen franc for passforlengelsen. Det er ikke mulig å forstå hva slags logikk dette er. "

    VI BETALER VÅRE LEIE HARDT
    Selma Özcan: “Våre lønninger holder seg der de er. Den økonomiske krisen har allerede rammet alle. Også økningen i konsulære transaksjoner vil gjøre innbyggerne mer urolige. Vi betaler knapt husleien vår. Ingen er fornøyd med hevingen av passet. "

    TENK OM OSS
    Mehmet Özkan: “Jeg brukte 1500 kroner på å komme fra Århus til København. Det er fordi jeg ikke jobber. Ansatte mister jobben når de får permisjon. Hvis en overfylt familie kommer fra Århus, må de bruke 5-6 tusen kroner. Jeg tror gebyrene allerede var høye, nå er de enda høyere. Hvorfor må vi alltid tenke på staten vår. La staten vår åpne et konsulat i Århus, og tenke litt på oss. "

    VI VINNER IKKE SOM DU TROR
    Erol Tınas: “Jeg har vanskeligheter med å forstå årsaken til denne høye turen. Mens våre konsulater som tilbyr tjenester i utlandet vil gi oss bedre service, er vi tvunget til å betale høyere avgifter. Folks økonomiske situasjon er ikke så god som vår stat trodde. "

    IKKE DET I NOE LAND
    Yusuf Can Çayır og Yusuf Çayır: “Intet annet land i Europa har så høy passavgift. Vi kan ikke forstå anvendelsen av en økning over inflasjonen. Som kjent er økonomiske problemer ekstreme i Europa. Arbeidsledighet bøyer livet til våre borgere. Mange av innbyggerne prøver bare å tjene til livets opphold på sosiale godtgjørelser. Turene bør vurderes på nytt. "

    Vi signerte opptaket
    Hakan Karakaş: “Jeg ble overrasket over passforhøyelsen. Familien på fem må betale 5 euro for det nye passet. Tyrkia signerer en rekordhøy økning i gebyrene. De som er arbeidsledige og mottar sosiale ytelser, kan ikke betale disse lønnene. Disse turene fører til at statsborgerskap blir forlatt. Tyrkiske ikke-statlige organisasjoner bør ikke være likegyldige i forhold til saken. "

                                                                                                                              Europa er gull fra frihet.

    reyyan til
    Deltager

    Det er nødvendig å ta visse tiltak. De vil ha penger hvis du går inn i det tyrkiske konsulatet i Tyskland. Jeg ble utsatt for lignende problemer. De lurte meg offisielt om bildet til passet. :) De likte ikke det biometriske bildet jeg tok utenfor (som var et standardbilde) og fikk det tatt fra bildet i seg selv. Samtidig likte ikke offiseren der det og fikk tatt det om og om igjen for 3 separate bilder tatt av en eldre pensjonert onkel i konsulatet. Da jeg hørte dette, tok jeg onkelen med meg og gikk til direktoratet hans og klaget, men de returnerte ikke pengene som ble brukt. De sa også at det var veldig morsomt at en annen arbeidsoffiser ikke trengte et bilde for meg. Ærlig talt kom det til min dårskap. Fordi jeg bare utvidet passet mitt  ;D . men dette er veldig stygge ting. Jeg ville aldri gått til mainz-konsulatet lenger.
    Horisont, jeg må fornye passet mitt på slutten av året. tiden renner ut. Jeg skal til Tyrkia i mai. Jeg lurer på når det gjelder billigere om jeg får det gjort i Ankara .. Det er heller ikke noe konsulat der jeg bor. så langt unna. Så passet mitt utløper i november 2013. denne prosessen er ikke i Tyskland, jeg dro til feriestedet, lurte olurmu om jeg laget i Tyrkia?

    reyyan til
    Deltager

    bare gebyret som utlendingskontoret ba om elektronisk oppholdstillatelse var dyrt. Jeg har et møte i morgen. Gebyret var 135 euro.  :-

    EL-TURCO
    Deltager

    Du kan også utvide kalkunen, men selvfølgelig dyrere i kalkun! Se. Google

Viser 3 svar - 1 til 3 (totalt 3)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.