Pride Table of Our Great Leader

> Forum > Cafe almancax > Pride Table of Our Great Leader

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.

    Mustafa Kemal Atatürk (1881 – 10. november 1938) var den militære og politiske pioneren og lederen av uavhengighetskrigen, kampen for nasjonal uavhengighet som startet i Anatolia etter første verdenskrig; Han er grunnleggeren og den første presidenten i republikken Türkiye.

    Mustafa Kemal Ataturk under det osmanske riket og Republikken Tyrkia ble tildelt en medalje og medaljong. Disse medaljene og medaljongene er oppført i tabellene nedenfor.

    Ataturks medaljer og medaljer og eiendeler fra Ataturk, begavet av fostersønnene Afet Inan, Rukiye Erkin og Sabiha Gokcen, blir utstilt i Anıtkabir Ataturk og Museum of Independence.

    Fødested: Thessaloniki Dødssted: Dolmabahçe-palasset, Istanbul

    Troskap: Det osmanske riket (1893 – 24. mai 1920) tyrkisk stor nasjonalforsamling (23. april 1920)

    År med tjeneste: 1893-1938

    Rang: osmannisk: Mirliva (generalmajor) Tyrkia: avsender (marskalk)

    Kontroll sier: 19. Ty mannen var 16. Kol var 2, var 7, Lightning Army Group, var 9. (tidligere 3), Grand National Assembly of Turkey Army

    Medaljer 

    Mecidi-ordenen fra 1. rang ble gitt for hans fremragende tjenester i Damaskus, hvor han tjente da sultanen Abdulhamid II var kaptein. Sølv 2

    2 rekker av Osmani-medaljen, Sultan Abdulhamid II, ble tildelt for sin suksess i Benghazi-krigene han deltok som frivillig. Sølv 2

    3 Order of the Legion d'honneur, Frankrikes regjering, Middelhavs-styrken for styrker, operasjonsgren. Han ble hedret med ridderrangen for sine prestasjoner i direktoratet mens han var i rang av oberstløytnant. 11.03.1914

    Osmani-ordenen fra 4 ranger ble tildelt for hans suksess med å etablere og forberede divisjoner som et resultat av hans frivillige utnevnelse til 5. divisjonssjef, som ble etablert i Tekirdağ, den 19. Mehmed Reşad. Sølv 01.02.1915

    5 St. Alexander-ordenen, med rang av kommandør, konge av Bulgaria Ferdinand I, gitt for sin heltemot i Gallipoli-krigene. 23.03.1915

    Den 6. konsesjonsmedaljen ble tildelt for sine fremragende prestasjoner da Mehmed Reşad var sjef for 5. divisjon. Sølv 19

    7 Medal of Merit 5. Mehmed Reşad ble tildelt for sine fremragende prestasjoner i Gallipoli-krigene. Sølv 01.09.1915

    8 Order of Iron Salip (Cross) German Emperor II. Wilhelm ble tildelt for sine fremragende prestasjoner i Gallipoli-krigene. Jern 28.12.1915

    Den 9 fortjenstmedaljen ble tildelt for sine ekstraordinære prestasjoner da Mehmed Reşad var gruppesjef for Anafartalar. 5 25

    10 ranger av Osmani-medaljen ble tildelt for sine fremragende prestasjoner i den 5. kaukasiske frontkrigen i Mehmed Reşad. Sølv 01.02.1916

    Den 11 krigsverdien ble tildelt av den østerriksk-ungarske regjeringen for fremragende prestasjoner i første verdenskrig. Gruve 27.07.1916

    Ordenen om Kruva og fortjeneste fra 12 rekker ble tildelt den østerriksk-ungarske regjeringen for deres fremragende prestasjoner i første verdenskrig. 27.07.1916

    Order of Mecidi from 13 Ranks ble tildelt for sine ekstraordinære prestasjoner da Mehmed Reşad var sjef for det 5. korps. Midtgull 16

    Order of the Iron Salip (Cross) from 14 Ranks ble tildelt den tyske regjeringen for sine fremragende prestasjoner i første verdenskrig. Jern 09.09.1917

    Order of the Iron Salip (Cross) from 15 Ranks ble tildelt den tyske regjeringen for sine fremragende prestasjoner i første verdenskrig. Jern 09.09.1917

    Fortjenstmedaljen for 16 rangeringer ble tildelt den østerriksk-ungarske regjeringen for sine fremragende prestasjoner under første verdenskrig. 09.09.1917

    17 Golden Double Sword Privilege Medal 5. Mehmed Reşad ble gitt som sjef for 16. divisjon under første verdenskrig på grunn av at troppen hans tok tilbake Muş, Bitlis og Tatvan fra russerne. Gull 23.09.1917

    Ordenen til Kılıçlı Mecidi fra 18 ranger ble tildelt Mehmed Reşad 5. for sine fremragende prestasjoner i første verdenskrig. Midtgull 16.12.1917

    Orden til Krone der Preussen (preussisk ledning med sverd) fra 19 rekker ble tildelt den tyske keiseren for sine fremragende prestasjoner i første verdenskrig. 19.02.1918

    20 Krigsmedalje Mehmet 6. (Vahidettin) Veteranmedaljen spesielt utstedt av Sultanen 1. Mehmed Reşad for første verdenskrig Silver Fakfon 5

    21 Orden av Aliyulala Gold midt i den afghanske kongen Amanullah Khan 27.03.1923

    22 uavhengighetsmedaljer - Belønnet med røde striper (frontlinjetjeneste) og grønne striper (bakrefronttjeneste) for sin øverstkommanderende i seieren til den tyrkiske store nasjonalforsamlingen i uavhengighetskrigen. Messing 21.11.1923

    23 Murassa Nişan ble tildelt for den tyrkiske luftfartsforeningen (tidligere kjent som Tayyare Cemiyeti) for å stifte den tyrkiske luftfartsforeningen. Platina 20.05.1925

    24 Lojalitet sølvtjeneste Salibi sølv 12.11.1931

    Medaljonger  

    1 Abide-i Victory Memory 1927
    2. fjerde kongress for allierte byråer, 4
    3 minner fra besøket av shahen i Iran i Tyrkia i 1934
    4 1. armé manøvreringsminne 20.08.1937
    5 2. armé manøvreringsminne 13.10.1937
    6 18-årsjubileum for hans ankomst til Ankara 27.12.1937
    7 Parlamentsmerke

    [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/f/f7/Ataturk_Time.JPG[/img]
    Time-magasinomslag 24. mars 1923

    Ataturk-1905-Zubeyde-Makbule.jpg

    Ataresm.gif

    993_815_seri_nolu_2._ata_nufus_cudani.jpg

    fbahce.jpg

    Fenerbahce Club har blitt verdsatt overalt
    fant sitt asarı-arbeid og besøkte denne klubben og
    Jeg gjorde det til min plikt å gratulere ham.

      Denne plikten kan bare oppfylles i dag som skuespiller.
    Jeg har lov til å registrere mine gratulasjoner og gratulasjoner her.
             
                                            3.5.1334 (1918)

                                 Hærkommandør
                             M. Kemal

    Signiture_of_Mustafa_Kemal_Ataturk.jpg

    blåfrost
    Deltager

    helse til arbeidet ditt, god deling, danke sehr


    Du er velkommen, kom lett.

    doktor
    Deltager

    Takk, god informasjon om lederen vår :)

    Vi har mer detaljert informasjon om Mustafa Kemal Atatürk i forumet vårt, dette emnet handler bare om medaljene han mottok, til og med medaljene til en slik person, mange artikler, jeg skulle ønske en Mustafa Kemal hadde bodd på denne datoen, men hvor. ..

    doktor
    Deltager

    Vi har mer detaljert informasjon om Mustafa Kemal Atatürk i forumet vårt, dette emnet handler bare om medaljene han mottok, til og med medaljene til en slik person, mange artikler, jeg skulle ønske en Mustafa Kemal hadde bodd på denne datoen, men hvor. ..

    Jeg ønsker det godt, men det er i hendene på den tyrkiske nasjonen og dens ungdom å bli og oppdra nye Mustafa Kemals... Selv om vi ikke kan være like gode som ham, håper jeg vi kan følge hans vei. :)

    Jeg håper at selv å følge hans vei viser vår respekt for ham.

    emosh
    Deltager

    Mustafa Kemal ATATÜRK betyr mye for meg. Jeg prøver å være interessert i alt om ham, og tusen takk for at du delte så mye jeg kan.

    jern
    Deltager

    Veldig meningsfull informasjon,
    Ikke bare vår nasjon, men verden trenger ham nå.
    Tusen takk

Viser 8 svar - 1 til 8 (totalt 8)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.