Vi lager ordrensetninger fra ordrestillingene.

> Forum > Tysk forumspill og tysk praksis > Vi lager ordrensetninger fra ordrestillingene.

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    hasanxnumx
    besøkende

    Hei venner,
    Jeg ønsket å åpne et slikt problem fordi vi møter setninger laget med tvingende stemninger i vårt daglige liv, blant venner og spesielt på arbeidsplasser, så jeg tror vi ikke har noen problemer med å forstå og snakke tvingende setninger. Jeg håper det vil være nyttig. La oss først oppsummere emnet kort:

     
    Der Imperativ (Imperativ modus): Den brukes til å rette en forespørsel, en samtale eller en ordre til en eller flere personer. Bestillingssetninger lages på 3 personer.
    Hvordan gjør du et verb til en "ordre"?
    I nåtid av en elefant "du..." Skjemaet er skrevet, så det siste "st" Den gjenværende delen er det tvingende verbet Eksempel: komme (å komme) -du comst(du kommer) -
    komm(kom). som…
    Men hvis verbstammen ender med bokstavene -m, -n, -t, -d; rot -e Eksempel: Atmen (Breathing) = Minibanke(Pust!), Minibanket!(Du puster!), Atmen Sie!(Du puster!) osv...

    Det er tre typer tvingende moduser.
    1. Imperativ Singular(du … /Form): Én person Det er en oppfordring til (du tar, gir, kommer, går, åpner, lukker... osv.)
                                     Gehen: å gå. Geh! (Du går !)
    2. Imperativ Flertall(Ihr … /Form): En gruppe på to eller flere personer Samtaler adressert til roten til verbet. -t (Du tar, gir, kommer, går, åpner, lukker... osv.)
                                     Gehen: å gå. Geht ! (Du går !)
    3.Imperativ Formell/Höflichkeitsform(Sie … /Form): Besvar et anrop til en enkelt person høflig og høflig, uten å være en ordre. Veya resmi på en måte å uttrykke deg til roten til verbet.  -meste Sie (Ta, gi, kom, gå, slå på, slå av osv.)
                                     Gehen: å gå. Gehno Sie ! (Du går! -Høflig, høflig ring for en person-)
    Ikke:I de tvingende setningene som vi kan møte i daglige samtaler "gods" = "la oss se" betydning, "doch" = "til deg, år" mening og "bitte"= "Vær så snill" brukes til å myke opp betydningen av setningen Eksempel: Warte mal ! (Vente la oss se !) Komm mal hier! (Kom hit la oss se !), Spiel men mit mir! (Lek med megsunt !), Kommen Sie Vennligst her! (vær så snill kan du komme hit!).
    *Hvis advarselen gitt til generalen i ordresetningene og de negative ordrene “Nicht Öffnen!” "Ikke vær sulten!"verb som i infinitiv form setning er etablert.
    **"Sein" ve "Haben" I tvingende setninger tar hjelpeverbet følgende form:
            du–> Sei             du–> Hab                       
            Hennes–>Seid            Hennes–>Habt
            Sie–>Seien Sie     Sie–>Haben Sie

             Som et resultat, la oss øve på å bygge setninger for bedre å forstå dette emnet.Lykke til på forhånd alle sammen...De første setningene er fra meg...

    Herr Sahin, seien Sie gerecht! (Mr. Sahin vær rettferdig!)
    Spiel nicht auf der Straße! (Du spiller ikke på gaten!)
    Ayse iß deine Suppe! (Ayse corbani ic!)
    Besucht eure Eltern! (Besøk foreldrene dine!)   

    natt 2
    Deltager

    Trink keine Cola!
    (Coladrikk!)

    “Et veldig nyttig emne, gratulerer og takk Hasan applaus :) “

    jeg NİLSENA
    Deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    jeg NİLSENA
    Deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    natt 2
    Deltager

    Si leise!

    (Vær stille )

    jeg NİLSENA
    Deltager

    er ikke kommt!

    natt 2
    Deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    Bleib ruhig!

    (Ro deg ned!)

    «Jeg tror dette er setningen du ville skrive. :) "

    Hasan27
    Deltager

    Asli, rett Hallo!
    (Asli, si hei!)

    jeg NİLSENA
    Deltager

    du etw los!

    jeg NİLSENA
    Deltager

    Bleib ruhig!

    (Ro deg ned!)

    Jeg ville si å ikke komme.

    «Jeg tror dette er setningen du ville skrive. :) "

    jeg NİLSENA
    Deltager

    Jeg ville si å ikke komme

    jeg NİLSENA
    Deltager

    Jeg ville si unnskyld, hold kjeft

    Hasan27
    Deltager

    Takk dere for at dere allerede var med. :)

    natt 2
    Deltager

    Jeg ville si unnskyld, hold kjeft

    Sie leise!

    (Vær stille !)

    Sei fortsatt!

    (Hold kjeft!)

    jeg NİLSENA
    Deltager

    danke schön

    Hasan27
    Deltager

    Gib mir das Buch!
    (Gi meg boken!)

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 306)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.