Wide Time på tysk

> Forum > Cafe almancax > Wide Time på tysk

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Barli
    Deltager

    Venner, jeg er et nytt medlem av forumet. Etter å ha sett på det litt, la jeg merke til at noe manglet med tidene. Jeg ville legge til, men emnet var låst... Som genistiden på tysk...

    Jeg kan si at på tysk lages ikke den enkle presens med presens, det er helt feil... for eksempel!

    Tysk presens er laget med hjelpeverbet "sollen"...

    Ich soll oft ins Kino gehen (jeg går ofte på kino) eller (jeg må gå på kino)

    men slik kommer den store tiden til uttrykk på tysk.

    Hvis verket sier det, det vil si at det blir feil som nåtiden,

    Som i eksempelet ich gehe ofte ins Kino (jeg går ofte på kino)

    Det ville være nyttig for deg å vite dette ... Forresten, jeg beklager hvis jeg tok opp emnet på feil sted.
    Respekter….

    Barli
    Deltager

    Forresten, jeg beklager at det er noen ord, jeg ville gi et annet eksempel slik at du kan forstå emnet fullt ut...

    ich soll heute Abend vorbeikommen. Det er tydelig presens, som i (jeg kommer til deg i kveld)...

    Gin og tonic
    Deltager

    Kanskje du blander det sammen. Verbet sollen brukes som -meli / -mali eller imperativ. Det kan også være steder hvor det betyr aorist, men hvor sant er det å si at direkte venstre tid betyr nåtid? På tyrkisk brukes også verbet sollen når du formidler ting som er hørt fra noen andre, som kommer til uttrykk i fortiden med -miş.

    Barli
    Deltager

    Selvfølgelig har du rett, men verbet sollen er ikke begrenset til så mye.

    Som du vet, på engelsk, er The Simple Present Tense presens. Når en tysker som snakker godt engelsk oversetter denne tiden til tysk, oversetter han den med verbet sollen 90 % av tiden og bruker presens i omtrent 10 % Hvis du har en tysk venn som snakker godt engelsk, vil han fortelle deg nøyaktig hva jeg sa... Med vennlig hilsen.

Viser 3 svar - 1 til 3 (totalt 3)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.