FORFINDELSE BLANDET HODET mitt

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    caglarkayan
    Deltager

    ARKADAŞLAR EGE UNIVERSITY FISKERIPRODUKTER INGINEER GRADUAT OG DIPLOMAM I HENHOLD TIL BOLOGNA-PROSESSEN
    Vi ble fortalt av vår dekan og lærere at den var gyldig i Europa, men jeg har spørsmålsmarkører i hodet mitt,

    1 - MÅ jeg skaffe meg en diplom når jeg drar til Tyskland? HVOR GJELDER JEG OM jeg KJØPER?

    2- ELLER MÅ JEG SKYLDES? (DET TAR ALLTID 2 ELLER 3 ÅR?)

    caglarkayan
    Deltager

    JEG ER INTRODUKSJON TIL SPRÅKURSET OG LÆR HELT SPRÅKET SOM ANDRE VENNER VÅRE FORESLÅ TIL DEM OG JEG VIL LÆRE SEVE SEVE. ARBEIDSKOMMUNIKASJON MED ET ANSVARET FAG

    Kaan
    Deltager

    første
    https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/tr/
    adresse hjelper deg med vitnemålserklæring.

    Det andre problemet er at du definitivt vil se et høyere rykte i Tyskland enn Tyrkia innen fiskeri.

    caglarkayan
    Deltager

    Takk vennen min for svaret ditt.

    Jeg sjekker lenken. Som du sa, når du sier Fisheries Engineer, blir vi en hån i vårt land og sier "Hva med det vannet?" Jeg studerte i 4 år, forberedende design i 5 år. Jeg har et godt nivå på engelsk, og jeg er også en 3-stjerners dykker, at armbåndene mine er mange, men de sier start med en lønn på spesielt 1300 TL. Hvis jeg sier la meg gå inn i staten, har jeg et problem med KPSS. Vi er blitt latterliggjort som et yrke, og det er eksempler i hver TV-serie i hver film. Men det er et faktum at selv Tyrkia trenger fiskeriingeniører, men politikken i landet osv. Dreper dette yrket. Landet vårt vil snart innse at dette yrket er like viktig som å være lege. Jeg leser yrket mitt gjerne og angrer aldri på det. Foreløpig sier de komme og begynne å jobbe i Tyskland med en lønn på 3000 euro. La oss se, vi går og ser det beste.

    modeler
    Deltager

    Hei der;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Jeg foreslår at du ser på denne lenken. 3000 € er sannsynligvis en bruttolønn, noe som tilsvarer netto 2100 € tror jeg. Hvis den årlige bruttolønnen er under € 49600 XNUMX, kan du ikke få arbeidstillatelse. Du kan sjekke det fra pdf-en nedenfor.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    caglarkayan
    Deltager

    Hei der;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Jeg foreslår at du ser på denne lenken. 3000 € er sannsynligvis en bruttolønn, noe som tilsvarer netto 2100 € tror jeg. Hvis den årlige bruttolønnen er under € 49600 XNUMX, kan du ikke få arbeidstillatelse. Du kan sjekke det fra pdf-en nedenfor.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    min modelleringsvenn, dette betyr at vil jeg få mer lønn? :D :D :D

    modeler
    Deltager

    betyr dessverre ikke at du vil motta mer lønn. Når du finner jobben og gjør kontrakten, undersøker den tyske staten om lønnen du har fått er lav. Hvis en jobb med en markedsverdi på 6000 ansetter deg for 5000, er det ikke tillatt. Årsaken til å sette en grense på € 49600 min her er å sikre at kvalifiserte mennesker kommer til landet. Siden noen som ikke er kvalifisert ikke kan motta denne lønnen, har de opprettet en automatisk beskyttelse. Disse vilkårene gjelder for de som kjøper et EU-blått kort og ønsker å jobbe i Tyskland. EUs blå kort har mange fordeler.

    Det andre alternativet er å gjøre opp med en tysk arbeidstillatelse uten et blått EU-kort. For ham må han ha en av yrkene som er oppført nedenfor og
    Du må få den tyske ekvivalensen av dette.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/whitelist.PDF

    Husk at hvis de finner noen som har tysk som morsmål på lønnen de gir deg, foretrekker de å ansette dem. Allerede i denne retningen i loven; Når du finner en jobb og søker, ser de etter hvor lenge selskapet har lett etter ansatte til denne stillingen. Hvis selskapet har søkt på en stilling en stund og ikke kunne finne en tysk statsborger, godtas søknaden din. På denne måten forhindres det at arbeidsmarkedet sløves ved å bringe folk utenfra til en billigere pris.

    Mitt råd er å glemme ekvivalensjobben professorene dine sa fra skolen din; Få engelsk transkripsjon og engelsk vitnemålstillegg. Jeg antar at du har det originale vitnemålet. I lenkene jeg ga før, er det adressen til kmk. Jeg husker at institusjonen var i byen Bohn. Du søker om en tilsvarende online. det får deg til å laste ned et skjema. fyll den ut og send den til posten med de nødvendige dokumentene. Når de når institusjonen, vil de sende deg bankdetaljer der du vil sette inn et beløp mellom € 400-600. Få ekvivalensbevis herfra og legg det til din CV.

    caglarkayan
    Deltager

    Jeg gjorde en vits om lønnen, men jeg vet allerede at når jeg gjenforener familien min, vil de gi meg oppholdstillatelse. Jeg så på lenkene du sendte, jeg fant til og med mitt tilsvarende yrke, jeg leste også de nødvendige. Det virker umulig å få denne arbeidstillatelsen alene. Jeg vil skrive i en hvilken som helst utvikling at jeg vil gjøre mer forskning på dette emnet. Tusen takk for oppmerksomheten.

    caglarkayan
    Deltager

    Forresten, min venn studerte denne POSITIVLISTE. Mitt yrke er ikke på den listen, men som du sa, vil jeg starte prosedyrene for å få ekvivalens. Er det ikke bedre hvis jeg gjør denne ekvivalensjobben i Tyskland etter å ha fullført de nødvendige dokumentene?

    modeler
    Deltager

    Hvis du går med familiegjenforening, vil du ikke ha mye problemer. jobben din er enkel. Det blir lettere hvis du gjør ekvivalensprosedyrene når du er bosatt i Tyskland, i det minste vil du oppgi Tyskland-adressen din. La meg minne deg på at ettersom yrket ditt er ingeniørarbeid, er det inkludert i gruppen regulert yrke. Yrkene kalt reglementierten und nicht-reglementierten er delt i to. For å gjøre ditt ingeniørfag, må du søke KMK og få ekvivalens. For eksempel, fordi yrket mitt ikke er regulert, kan jeg jobbe uten ekvivalens. Du kan få et EU-blått kort etter at du har bosatt deg i Tyskland, eller du kan søke om et EU-blått kort i et annet EU-land. EU-kort er veldig praktisk for de som vil jobbe i forskjellige land i Europa, du trenger ikke å søke på nytt for hvert land. Siden din er familiegjenforening, vil du sannsynligvis fortsette i Tyskland.

    caglarkayan
    Deltager

    Tusen takk min venn for informasjonen din ;)

Viser 10 svar - 1 til 10 (totalt 10)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.