Statsborgerskap og befolkningsprosedyrer for det nyfødte barnet

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    posmasterr er
    Deltager

    Hei venner.
    Det er en situasjon at jeg ikke kan komme ut av varmen. Jeg fikk et barn for 2 måneder siden. Esim, det vil si moren hans, som har bodd i Tyskland i 25 år, ble tysk statsborger i 2015. Og nå er jeg en tysk statsborger. :)
    Einwohnermeldeamt sier at han vil være en tysk statsborger, men det tyrkiske befolkningskontoret må ha en tyrkisk identitet fordi faren er tyrkisk statsborger og han vil være tyrkisk statsborger.
    Nå er spørsmålet mitt; innbyggerne i begge land kunne ikke dele statsborgerskap. Siden det ikke er noen registrering for den fremmede befolkningen, hva er måten jeg skal følge, og om det er dobbelt statsborgerskap eller noe, vet jeg ikke disse to landene om det.

    muhendus
    Deltager

    Jeg vet at det er sant på begge sider, siden moren er tysk statsborger, er barnet av tysk forfedre og tysk statsborger. Siden faren også er tyrkisk statsborger, blir han også tyrkisk statsborger. Barnet ditt er dobbelt statsborger :) Siden han har statsborgerskap ved fødselen (ikke ervervet senere), vil han ikke trenge å velge statsborgerskap når han vokser opp, han er en livslang dobbeltborger.

    muhendus
    Deltager

    https://www.calisma.de/index.php?option=com_k2&view=item&id=24:alman-vatandaşlığının-kazanılması&Itemid=6&tmpl=component&print=1

    "C. Situasjoner som muliggjør dobbelt statsborgerskap

    1. Dobbeltborgere fra fødselen

    Statsborgerskap som ervervet fra fødselen på grunnlag av mor eller far nasjonalitet fører til lovlig "dobbelt" statsborgerskap med foreldrene som har forskjellige nasjonaliteter. For eksempel er et barn hvis mor er tysk statsborger og faren er tyrkisk statsborger, født med to statsborgerskap. Det er ikke noe valg av statsborgerskap for denne personen når som helst. Situasjonen til de som får dobbelt statsborgerskap på denne måten og de som har dobbelt statsborgerskap frivillig, er annerledes.

    muhendus
    Deltager

    Hei venner.
    Det er en situasjon at jeg ikke kan komme ut av varmen. Jeg fikk et barn for 2 måneder siden. Esim, det vil si moren hans, som har bodd i Tyskland i 25 år, ble tysk statsborger i 2015. Og nå er jeg en tysk statsborger. :)
    Einwohnermeldeamt sier at han vil være en tysk statsborger, men det tyrkiske befolkningskontoret må ha en tyrkisk identitet fordi faren er tyrkisk statsborger og han vil være tyrkisk statsborger.
    Nå er spørsmålet mitt; innbyggerne i begge land kunne ikke dele statsborgerskap. Siden det ikke er noen registrering for den fremmede befolkningen, hva er måten jeg skal følge, og om det er dobbelt statsborgerskap eller noe, vet jeg ikke disse to landene om det.

    Har du lest posmasterr?

Viser 3 svar - 1 til 3 (totalt 3)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.