Hvordan kan jeg ta min Tyrkia til rimelige varer?

> Forum > Generell seksjon om Tyskland og andre europeiske land > Hvordan kan jeg ta min Tyrkia til rimelige varer?

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    reyyan til
    Deltager

    Hei venner. Jeg har 4-5 kofferter med eiendeler å ta med til Tyrkia. Det vil koste meg mye å ta den med fly. Kan du fortelle meg prisene med frakt? (Ærlig talt, jeg kunne ikke finne transportkjøretøyer fordi stedet jeg bor på er lite. Jeg fikk bare informasjon fra et tyrkisk marked, som fortalte meg om transportkjøretøyene som overfører frukt og grønnsaker fra Tyskland til Tyrkia, men som også sa at det kanskje være en risiko for at eiendelene mine går tapt.) Eller når du kjøper ekstra varer ved kjøp av flybillett, betaler du 2 euro per kilo. Det er det jeg har hørt, men jeg vet ikke hvor sant det er. Jeg vet også at hvis Jeg reiser med Lufthansa, jeg har rett til å bære 46 kilo. Men kofferten min veier rundt 100 kilo. Jeg vil også ta med meg den bærbare datamaskinen. Hva skal jeg gjøre for ham? Jeg vil vise deg fakturaen min. Jeg har ingen informasjon om dette problemet siden jeg aldri har tatt med en datamaskin før. :) Jeg vil sette pris på alle som har kunnskap om disse spørsmålene.

    https://www.almancax.com/almanca-alfabesi-das-deutsche-alphabet.html

    guru
    Deltager

    hei REYYA, lykke til. Skal du tilbake til TR?

    Jeg tok med meg eiendelene mine når jeg kom til Tyrkia fra Tyskland. De får 1 EUR for hver 7 kg med fly.

    Jeg tok med meg 15 pakker av standard størrelse, inkludert servise, strykejern og kaffetrakter, samt elektriske apparater. Jeg betalte 300 EUR totalt.

    Du kan ringe tyrkisk selskap på internett
    google skriv inn TUBAY TRANSPORT BRUCHSAL

    tugce_doerj er
    Deltager

    Du trenger ikke å oppgi faktura for den bærbare datamaskinen. Alle bærer med seg den bærbare datamaskinen, hendig eller putene. TV må være på vei til eller større eiendeler i Tyskland og lage elektroniske fakturaer oluyor.turkiye må like ham. Jeg har to bærbare datamaskiner hver gang jeg går, ingenting har kommet ut før i dag.

    Rederier krever mye penger for 100 kg. Fordi de gir deg 1 container. Den samme prisen som bærer 1 kg i den containeren er den samme prisen som bærer 100 kg. ha med deg et sofasett med beholderen hvis du vil, 1 tallerken hvis du vil.

    dejavuxnumx
    Deltager

    Hei venner. Jeg har 4-5 kofferter med eiendeler å ta med til Tyrkia. Det vil koste meg mye å ta den med fly. Kan du fortelle meg prisene med frakt? (Ærlig talt, jeg kunne ikke finne transportkjøretøyer fordi stedet jeg bor på er lite. Jeg fikk bare informasjon fra et tyrkisk marked, som fortalte meg om transportkjøretøyene som overfører frukt og grønnsaker fra Tyskland til Tyrkia, men som også sa at det kanskje være en risiko for at eiendelene mine går tapt.) Eller når du kjøper ekstra varer ved kjøp av flybillett, betaler du 2 euro per kilo. Det er det jeg har hørt, men jeg vet ikke hvor sant det er. Jeg vet også at hvis Jeg reiser med Lufthansa, jeg har rett til å bære 46 kilo. Men kofferten min veier rundt 100 kilo. Jeg vil også ta med meg den bærbare datamaskinen. Hva skal jeg gjøre for ham? Jeg vil vise deg fakturaen min. Jeg har ingen informasjon om dette problemet siden jeg aldri har tatt med en datamaskin før. :) Jeg vil sette pris på alle som har kunnskap om disse spørsmålene.

    Hei Reyya,

    Først og fremst anbefaler jeg at du bærer den bærbare datamaskinen din under dine reiser som håndbagasje. Det er ingen forsikringsbetaling for skader når elektroniske gjenstander lastes i flybagasjerommet. I hovedsak er det forbudt å laste elektroniske gjenstander i bagasjerommet. Selvfølgelig kan du laste den opp, men hvis du har lagt den på papir, har flyselskaper lagt en slik vare for å unngå bryet med å betale deg ved å si at problemet er ditt.

    For det andre er den internasjonale bagasjegodtgjørelsen til flyselskaper 30 kg. Kvoten på håndbagasjen er 8 kg. Selvfølgelig satser flyselskaper som selger billige billetter som Pegasus og Sun Express på å tjene penger ved å redusere bagasjegodset til 20 kg og betale overflødig bagasje.
    Hvis du sier 100 kilo bagasje; Hvis du kommer til Tyrkia med et selskap som anerkjenner retten til 30 kg bagasje (Turkish Airlines osv.), Senderen av mitt råd på opptil 33 kilo allerede ikke høres ut hvis mer Türkhavayol 2-3 kilo. Forbered en håndbagasje 8 pund som håndbagasje.
    Dermed kan du ha med deg cirka 40 – 45 kilo.

    Jeg anbefaler at du sender de gjenværende varene med post eller frakt. Hvis du skulle sende fra Tyrkia til Tyskland PTT, vil jeg anbefale det. Men jeg vet ikke hvilken institusjon som fungerer på den måten der, men det er sannsynligvis DHL. Du må få en pris fra DHL.
    Selvfølgelig er innholdet i bagasjen også viktig. Hvis du har elektroniske gjenstander, må du ikke sende dem på denne måten. Men hvis du bare har personlige eiendeler, kan du sende dem per post uten problemer. For ikke å ha et problem som å sette seg fast i tollvesenet, bør det ikke være elektroniske gjenstander.

    Hvis du gjør en sikker retur, sørg for å få et "definitivt returpapir" fra konsulatet. Dette papiret gir deg til og med rett til å flytte hus uten å betale tollgebyr. Selv om eiendelene dine sitter fast ved tyrkisk toll, kan du hente dem med dette papiret, uten problem.

    1963
    Deltager

    Hvis pegasus-selskapet koster 5 TL per kilo, kan du kjøpe ekstra bagasje mens du kjøper en billett.

    dejavuxnumx
    Deltager

    Hvis pegasus-selskapet koster 5 TL per kilo, kan du kjøpe ekstra bagasje mens du kjøper en billett.

    5 TL for innenlandsflyvninger.
    På internasjonale flyreiser, hvis du legger til ekstra bagasje i det øyeblikket du kjøper en billett, 5.50 TL, som hvis du kjøper rommet mens du bestiller. Hvis de sier at du har overflødig bagasje på flyplassen og vil betale, betaler du 6 euro per kilo.

    1963
    Deltager

    Jeg sa ikke noe annet, jeg kjøpte billetten min for 5 TL, nå er den 5.5, så det er ikke mye forskjell. :) Dessuten tar DHL-last rundt 1-5 euro for 6 kg og når destinasjonen på veldig lang tid, det tar 1-1,5 måneder.

    dejavuxnumx
    Deltager

    Jeg sa ikke noe annet, jeg kjøpte billetten min for 5 TL, nå er den 5.5, så det er ikke mye forskjell. :)

    Å, ok, da tenkte jeg at du sa unnskyld at jeg har lagt den til i felt.

    Han kan ikke legge til mer enn 20 kilo ekstra bagasje alene. Han har 100 kilo bagasje og kan fortsatt ikke gjøre jobben sin med å ta 40 kilo + håndbagasje. Det skal ta post eller en annen rute. Hvis han sier at han vil betale ekstra for de resterende 60 kiloene, må han bruke 10 ganger mer enn verdien av varene inni. :)

    1963
    Deltager

    ja det hviler hvis 60 selv med kiloyu-lasteselskaper som sender for dyre til å komme, vil håndtere toll i elektroniske gjenstander som kommer til Tyrkia er også veldig Hvis frakt den billigste i Tyskland som PTT DHL i Tyrkia, gikk jeg 3 dager en pakke jeg sendte før 32 kg i vekt 18 euro betalte 1 kg papirpakke 18 dager jeg gikk, betalte jeg 9 euro 
    Ps3 mistet i en backend, ikke funnet

    dejavuxnumx
    Deltager

    ja i Tyskland gikk jeg 60 dager en pakke jeg sendte før 3 kg i vekt, for eksempel PTT for dyrt å komme, vil handle i toll i en elektronisk esyalar hvis den tiden blir billigst av lasten som kommer til Tyrkia DHL Tyrkia hvis den sendes selv med så gjenværende 32 kiloyu fraktbedrifter betalte 18 euro for 1 kg papirpakke jeg gikk på 18 dager, betalte jeg 9 euro 
    Ps3 mistet i en backend, ikke funnet

    Reyya, du må ta med kofferten stykke for stykke, hvis du skal dra hit igjen. Ellers er alle slags kostnader dyre. Tyrkia vil gå til den kjente stasjonen for å bringe resten av dem på forespørsel. Med andre ord, enten de drar til en annen by enn du skal til i TR, vil de sende den til byen du befinner deg med last i Tyrkia. Resten av koffertene er enkle nok, nok til å komme inn i TR

    reyyan til
    Deltager

    Takk individuelt til alle for deres kommentarer. ja guru, tror jeg. Jeg planlegger å reise tilbake til Tyrkia mot slutten av dette året. Det virker mer fordelaktig å være i mitt eget land når det gjelder næringsliv og privatliv.

    Det er ikke noe som heter elektronisk i koffertene jeg tar for å ta med klærne mine. Hmm det er sant, det vil koste mer å ta varene jeg forstår fra kommentarene så fort som mulig enn innholdet i koffertene. Det virker mest logisk å ta det i to partier. I fjor gikk jeg med Luftansa, og dens bærerett var 23 23 forskjellige kofferter og 46 kilo totalt. Men uhell for dette året hadde ikke Lufthansan direktefly til Ankara. ankom direkte til Istanbul. billig å sende pakker fra Tyskland til Tyrkia fra Tyskland til Tyrkia, men veldig dyrt. Jeg søkte.

    guru
    Deltager

    Som jeg sa, du kommer og går 1 * 2 ganger, som var en flybillett eller noe igjen, det vil være en kostnad.
    Jeg tror du kan ta det du kan ta med fly og håndtere resten med transport.
    Jeg hadde 15 kartonger. Jeg tror jeg hadde mange ting inne, halvparten av huset hadde kostet omtrent 300 euro uansett. det kom uten problemer

    reyyan til
    Deltager

    Hei Reyya,

    Først og fremst anbefaler jeg at du bærer den bærbare datamaskinen din under dine reiser som håndbagasje. Det er ingen forsikringsbetaling for skader når elektroniske gjenstander lastes i flybagasjerommet. I hovedsak er det forbudt å laste elektroniske gjenstander i bagasjerommet. Selvfølgelig kan du laste den opp, men hvis du har lagt den på papir, har flyselskaper lagt en slik vare for å unngå bryet med å betale deg ved å si at problemet er ditt.

    For det andre er den internasjonale bagasjegodtgjørelsen til flyselskaper 30 kg. Kvoten på håndbagasjen er 8 kg. Selvfølgelig satser flyselskaper som selger billige billetter som Pegasus og Sun Express på å tjene penger ved å redusere bagasjegodset til 20 kg og betale overflødig bagasje.
    Hvis du sier 100 kilo bagasje; Hvis du kommer til Tyrkia med et selskap som anerkjenner retten til 30 kg bagasje (Turkish Airlines osv.), Senderen av mitt råd på opptil 33 kilo allerede ikke høres ut hvis mer Türkhavayol 2-3 kilo. Forbered en håndbagasje 8 pund som håndbagasje.
    Dermed kan du ha med deg cirka 40 – 45 kilo.

    Jeg anbefaler at du sender de gjenværende varene med post eller frakt. Hvis du skulle sende fra Tyrkia til Tyskland PTT, vil jeg anbefale det. Men jeg vet ikke hvilken institusjon som fungerer på den måten der, men det er sannsynligvis DHL. Du må få en pris fra DHL.
    Selvfølgelig er innholdet i bagasjen også viktig. Hvis du har elektroniske gjenstander, må du ikke sende dem på denne måten. Men hvis du bare har personlige eiendeler, kan du sende dem per post uten problemer. For ikke å ha et problem som å sette seg fast i tollvesenet, bør det ikke være elektroniske gjenstander.

    Hvis du gjør en sikker retur, sørg for å få et "definitivt returpapir" fra konsulatet. Dette papiret gir deg til og med rett til å flytte hus uten å betale tollgebyr. Selv om eiendelene dine sitter fast ved tyrkisk toll, kan du hente dem med dette papiret, uten problem.

    Hei, vil det endelige returpapiret jeg vil motta fra konsulatet kun kreves for elektroniske varer? Jeg skjønner ikke dette!! Jeg har ingen elektroniske ting å ta uansett. Jeg vurderer å selge alle her. TV, kjøleskap, vaskemaskin….osv.. Selvfølgelig ville det vært fint om jeg hadde et alternativ som å ta det til Tyrkia, men det virker vanskelig. Så hvilke andre dokumenter trenger jeg å få fra konsulatet når jeg kommer tilbake? Jeg lurer på om du vet?

    reyyan til
    Deltager

    Som jeg sa, du kommer og går 1 * 2 ganger, som var en flybillett eller noe igjen, det vil være en kostnad.
    Jeg tror du kan ta det du kan ta med fly og håndtere resten med transport.
    Jeg hadde 15 kartonger. Jeg tror jeg hadde mange ting inne, halvparten av huset hadde kostet omtrent 300 euro uansett. det kom uten problemer

    Du har rett, la meg også undersøke dette. Jeg tror det hele løses på en gang. Jeg antar at du ikke hadde noen store husholdningsartikler, ikke sant? (kjøleskap, vaskemaskin, etc.) Jeg skal undersøke den forsendelsen du ga. Takk guru. Dessuten spør jeg hvor mye varene dine veier, fordi jeg lurer på om de tar ekstra betalt for frakt etter at en viss vekt overstiger en viss vekt.  :) Jeg spør fordi jeg ikke har noen informasjon om disse sakene.

    guru
    Deltager

    Nei, jeg tok bare klær og små kjøkkenutstyr til serviset mitt. dynepute eller noe.
    Så vidt jeg husker kjøpte de den i henhold til størrelsen på papp, ikke vekten.

    dejavuxnumx
    Deltager

    Hei, vil det endelige returpapiret jeg vil motta fra konsulatet kun kreves for elektroniske varer? Jeg skjønner ikke dette!! Jeg har ingen elektroniske ting å ta uansett. Jeg vurderer å selge alle her. TV, kjøleskap, vaskemaskin….osv.. Selvfølgelig ville det vært fint om jeg hadde et alternativ som å ta det til Tyrkia, men det virker vanskelig. Så hvilke andre dokumenter trenger jeg å få fra konsulatet når jeg kommer tilbake? Jeg lurer på om du vet?

    I hovedsak er "Definitiv retur til Tyrkia" en lov om å kunne flytte hele huset. Men jeg kan ikke påstå å ha veldig detaljert kunnskap. Jeg tror du kan få den beste informasjonen fra konsulatet personlig. I tillegg, hvis du har jobbet der i mer enn 5 år, har du rett til å ta med deg én bil til Tyrkia uten å betale toll dersom du skal returnere sikkert. Hvis du vil, kan du undersøke dette også. Jeg tror at hvis du skriver «bringing a car to Tyrkia from Germany» på Google, vil du se sider hvor du kan få detaljert informasjon. Den dekker med andre ord ikke en eneste elektronisk gjenstand.

    I tillegg har Tyskland en returlov. De gir flyttehjelp til de tilbakevendende tyrkerne. Denne loven ble også sendt på TV. Bare fordi tyskerne tar skritt for å snu tyrkerne tilbake. Jeg antar at du kan få dette fra jobbsenteret eller hvilken institusjon du får hjelp fra, som detaljert informasjon. Selvfølgelig vil de se etter noen forhold, men det er nyttig å lære, kanskje det er noe du kan ha nytte av.

    Hvis du skal gi en bestemt retur, undersøke dem godt, jeg tror det kan være andre alternativer foran deg, bortsett fra å bære bagasjen med bagasjen din. Jeg vet at selv om du har jobbet der, kan selv forsikringsgodtgjørelsene i ditt navn overføres til den tyrkiske sosialforsikringsinstitusjonen ved å begjære innlegg. Så situasjonen din er ikke å frakte varer, jeg tror du har noen ekstra rettigheter fordi du kommer tilbake. Jeg foreslår at du undersøker.
    Igjen prøver jeg å hjelpe hvis noe vi vet

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 22)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.