Bosted, ubegrenset opphold rett i Tyskland og tysk statsborgerskap..!!

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Baybars
    Deltager

    Disse emnene er skrevet under forskjellige emneoverskrifter, og det forsvinner fra tid til annen. Jeg prøvde å samle det og ønsket å organisere det under denne overskriften. Hvis det er noen venner, vil de ha nytte av det, og jeg vil legge det til i signaturen min. seksjon.

    Visum – Visum: Det er retten gitt av konsulatene for maksimalt 3 måneder.

    Aufenthaltserlaubnis – Oppholdsrett: Det er den midlertidige oppholdsretten gitt av Foreigners Office i Tyskland.

    Unbefristet, Niderlassungserlaubnis – Ubegrenset økt: tidligere Unbefristet, nå kjent som Niderlassungserlaubnis, ubegrenset oppholdsrett

    Deutsche Staatsangehörigkeit, tysk statsborgerskap for de som ønsker stillingen uansett

    Nå har du fått visumet ditt gjennom familiegjenforening og du har kommet til Tyskland Det første du bør gjøre er å gå til utlendingskontoret så snart som mulig, selv om du har tid, og søke om Residence – Aufenthaltserlaubnis.

    ..Hvis din ektefelle er tysk statsborger, får du først oppholdstillatelse for 1 eller 2 år, og deretter igjen for 1 eller 2 år hvis du forlenger den. Når du har fullført 3 år totalt, har du rett til å søke om ubegrenset visum – Niederlassungserlaubnis. Dette er bestemt av 28. ledd i bostedslovens 2. artikkel. Jeg legger til lenken under, de som vil kan gå inn og lese den tyske versjonen derfra..

    Link: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/28-familiennachzug-zu-deutschen

    ..hvis din ektefelle er tyrkisk statsborger, vil du få oppholdsrett i 1 eller 2 år, med varigheten varierende avhengig av by, inntil du fullfører disse 5 årene Ved slutten av det 5. året kan du søke om et ubegrenset visum - Niederlassungserlaubnis, hvis du også oppfyller de andre vilkårene, for eksempel 60 måneder. Som å ha foretatt innbetalinger til pensjonsfondet, det vil si å være ansatt. Disse vilkårene bestemmes av de 9 partene som er oppført under 2. ledd i artikkel 9 sesjonsloven. Du kan lese de øvrige betingelsene fra lenken.

    Link: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/9-niederlassungserlaubnis

    – Selv om ektefellen din er tysk eller tyrkisk, er en av de grunnleggende betingelsene at du må delta på integreringskursene og være vellykket før det ubegrensede visumet –


    La oss komme til tysk statsborgerskap:

    Retten til naturalisering reguleres generelt av statsborgerloven artikkel 8, 9 og 10. Følgelig regulerer artikkel 8 de generelle rettighetene, artikkel 9 regulerer rettighetene til de som er gift med den tyske ektefellen, og artikkel 10 regulerer rettighetene til de gjenværende utlendinger, det vil si de som ikke er gift eller som forblir i Tyskland på en eller annen måte .

    .. Følgelig regulerer artikkel 8 og 9 rettighetene til de som er tatt. Disse artiklene skriver heller ikke noe direkte relatert til året. men i praksis giftet du deg med den tyske ektefellen og kom til Tyskland på slutten av det femte året. Hvis du oppfyller de andre betingelsene, har du rett til å søke om tysk statsborgerskap. andre forhold, som å kunne tysk, ta statsborgerskapstest, ha grunnleggende informasjon om Tyskland, ikke motta sosialhjelp og andre .. Jeg legger til lenkene i disse artiklene nedenfor ..

    Artikkel 8 lenke: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,8
    Artikkel 9 lenke: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,9

    Søknaden om varighet er på denne lenken: https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml

    Artikkel 10 regulerer retten til å skaffe tysk statsborgerskap for tyrkiske statsborgere. Følgelig er en av vilkårene å ha oppholdt seg i Tyskland i 8 år og å oppfylle de andre vilkårene som er oppfylt av de som er gift med ektefellen som mottok ovenfor. I denne loven legger jeg til lenken nedenfor ..

    Artikkel 10 lenke: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,10

    I tillegg finner du alle bostedslovene på denne lenken:

    https://www.jusline.de/Aufenthaltsgesetz_%28AufenthG%29_Langversion

    Lovene om statsborgerskap er også her:

    https://www.gesetze-im-internet.de/rustag/BJNR005830913

    du kan finne.

    Hvis du har spørsmål, kan du stille dem her. Jeg håper det hjalp vennene som ønsket temaet ..

    EL-TURCO
    Deltager

    velsign hendene dine ..

    Baybars
    Deltager

    velsign hendene dine ..

    Takk, jeg håper at jeg ikke gir uttrykk for situasjonene på feil måte .. så jeg ga tidens lenker .. som selvfølgelig vil sjekke derfra for bekreftelse ..

    tugce_doerj er
    Deltager

    veldig vakker baybars helse for din hånd. Vel, spørsmålet mitt er, fungerer dette likt for alle stater? Fordi det er noen som har blitt tysk statsborger i mitt sted, og han bodde her i 8 år, og han måtte betale skatt på 5 år. kvinnen ble tysk statsborger etter å ha gjort disse. kvinnen kom fra Vietnam, ikke Turk. kanskje en annen applikasjon til dem?

    fuk_xnumx
    Deltager

    Tugce, når jeg leser avgjørelsen, tror jeg det må være det samme overalt, noen som er gift med en tysk statsborger, må bli i Tyskland i 3 år og må være gift med en tysk statsborger om 2 år, totalt, etter 5 år, retten til tysk statsborgerskap er født. https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml  Det sier det samme som det jeg sier, og 8-årsregelen gjelder for tyrkiske statsborgere.

    Baybars
    Deltager

    veldig vakker baybars helse for din hånd. Vel, spørsmålet mitt er, fungerer dette likt for alle stater? Fordi det er noen som har blitt tysk statsborger i mitt sted, og han bodde her i 8 år, og han måtte betale skatt på 5 år. kvinnen ble tysk statsborger etter å ha gjort disse. kvinnen kom fra Vietnam, ikke Turk. kanskje en annen applikasjon til dem?

    Normalt er det samme for alle utlendinger i statsborgerskapsloven, skrevet ovenfor i horisonten. Dette 5-årige skattebetalingsspørsmålet er ikke allerede statsborgerskap, det går i niederlassungserlaubnis .. Artikkel 8 til 9 regulerer statsborgerskapene til de tyske. Det er ingen omtale av yrket hans i år heller. Den 8-årige begivenheten er også bestått i den 10. artikkelen ..
    – Nå, når året ikke går, hvordan er statsborgerrettighetene til de med tyske ektefeller forskjellig? Det utgjør en forskjell i praksis. Jeg ga et eksempel på dette fra Düsseldorf kommune. Den offisielle siden til kommunen nevner 5 år.

    tugce_doerj er
    Deltager

    Siden han ikke ga år i avgjørelsen, kan det være annerledes overalt. Kvinnen her fortalte meg om åtte år. og 8 års skatt.

    Jeg fikk et 3-års visum for familiegjenforening. Disse tidene endres andre steder for kona til den tyske statsborgeren. Jeg forsto ikke annerledes overalt, så det gikk. Det er en stat i denne staten, alle går etter hodet. Ingen kan gi et klart svar til noen fordi loven i en stat ikke holder den i den frodige staten. :Politikk:

    Baybars
    Deltager

    Siden han ikke ga år i avgjørelsen, kan det være annerledes overalt. Kvinnen her fortalte meg om åtte år. og 8 års skatt.

    Jeg fikk et 3-års visum for familiegjenforening. Disse tidene endres andre steder for kona til den tyske statsborgeren. Jeg forsto ikke annerledes overalt, så det gikk. Det er en stat i denne staten, alle går etter hodet. Ingen kan gi et klart svar til noen fordi loven i en stat ikke holder den i den frodige staten. :Politikk:

    nei, se, det er ikke der, nå er lovene ikke forskjellige fra stat til stat, det er forskjeller i bare mindre ting, det er forskjeller i statene som gjelder seg selv .. fordi ting som oppholdsrett og statsborgerskap gjelder hele Tyskland .. det er ingen juridiske forskjeller i disse store tingene. oppholdslov bare en statsborgerskapslov ..

    Du er akkurat nå, du sier at du har et eksempel foran meg selvfølgelig .. bare statsborgerskapets rett til personen som er gift med denne tyske ektefellen ble nylig løslatt i 2005 .. Kanskje personen du nevnte har gått over til tysk statsborgerskap i forrige periode. Dette er allerede tydelig skrevet i artikkel 10, artikkel 8 sier at personen som oppfyller kravene i artikkel 9 og 9 har rett til å passere tysk statsborgerskap. Det står skrevet på siden til det offisielle nettstedet i Düsseldorf , og det står på mange flere sider, og jeg valgte det ..

    tugce_doerj er
    Deltager

    Jeg antar at kvinnen var ganske gammel, selvfølgelig, hun fikk visum før 2005, jeg spurte henne ikke. da er det normalt. greit:)

    Baybars
    Deltager

    Jeg antar at kvinnen var ganske gammel, selvfølgelig, hun fikk visum før 2005, jeg spurte henne ikke. da er det normalt. greit:)

    Se nå, dette er en artikkel fra München; For de som får jobb, vil de få den tydelige tiden;

    Die Ermessenseinbürgerung (§§ 8, 9 STAG)
    Die Ermessenseinbürgerung gilt für bestimmte Ausländergruppen wie zB Ehegatten von
    Deutschen, anerkannte Flüchtlinge, ehemalige deutsche Staatsangehörige etc, die unter
    erleichterten Voraussetzungen (= Kürzeren Aufenthaltszeiten) eingeburgert werden können.
    For Ehegatten von Deutschen gilt in der Regel eine Wartezeit von drei, für anerkannte
    Flüchtlinge von sechs Jahren. 
    https://www.auslaenderbeirat-muenchen.de/publi/staatsang.pdf

    Dortmund, Bochum sier det samme på sidene til disse stedene .. Jeg legger ikke til dem på grunn av denne enkelheten, slik at temaet ikke er langt på slutten av året ..

    tugce_doerj er
    Deltager

    forstått. uansett, vi har noen år til å se på disse tingene 50 ganger mer til da: haha:

    Baybars
    Deltager

    forstått. uansett, vi har noen år til å se på disse tingene 50 ganger mer til da: haha:

    `

    Har du en intensjon om å bli tysk statsborger?

    EL-TURCO
    Deltager

    Jeg tror tysk statsborgerskap ikke er så attraktivt som det pleide å være.
    -Det viktigste å tenke på er at når en person med en type ansettelse blir tysk statsborger, dør SSK-Baghkur-sertifikater. Vel, folk, de kalte pensjonsalderen i Tyrkia pensjonsalder i graven, de hadde ingen anelse om menneskene her, ikke engang i graven, men bare når beinet er tørt (Alle som har litt kunnskap om gjennomsnittsalderen i Tyrkia vil være enig med meg! Vi kan ikke leve 85-90 år som tyskerne….
    Fortalte du kvinnen på 65 år, hun glir på ansiktet hennes - midjen på 55-60-tallet er død, jeg er ferdig, det løfter seg ikke dypt (generalisering)
    – 2. Retten til å eie eiendom i Tyrkia 8. Hvis jeg ikke tar feil, inntil for 5 år siden kunne ikke utlendinger skaffe seg eiendom i Tyrkia, boligsalget hadde stoppet – kanskje en ny lov er vedtatt, jeg vet ikke mye om det.
    -Det er en annen side av denne verden: Folk ønsker å bli gravlagt der de ble født (i hvert fall jeg).
    – Selv om jeg hadde 4 tyske pass, ville jeg ikke trenge et pass som ville være tydelig på tusen kilometers avstand at jeg er en tyrker...
    –Forløpet på toget er slett ikke verst. Hvis vi er heldige, ville det ikke vært ille å tilbringe et sommerliv i toget når alderen er 50-60 år.. Kommer vi igjen, la meg selge moren dens til verden...
    det er ideen min.

    Baybars
    Deltager

    Jeg tror tysk statsborgerskap ikke er så attraktivt som det pleide å være.
    -Det viktigste å tenke på er at når en person med en type ansettelse blir tysk statsborger, dør SSK-Baghkur-sertifikater. Vel, folk, de kalte pensjonsalderen i Tyrkia pensjonsalder i graven, de hadde ingen anelse om menneskene her, ikke engang i graven, men bare når beinet er tørt (Alle som har litt kunnskap om gjennomsnittsalderen i Tyrkia vil være enig med meg! Vi kan ikke leve 85-90 år som tyskerne….
    Fortalte du kvinnen på 65 år, hun glir på ansiktet hennes - midjen på 55-60-tallet er død, jeg er ferdig, det løfter seg ikke dypt (generalisering)
    – 2. Retten til å eie eiendom i Tyrkia 8. Hvis jeg ikke tar feil, inntil for 5 år siden kunne ikke utlendinger skaffe seg eiendom i Tyrkia, boligsalget hadde stoppet – kanskje en ny lov er vedtatt, jeg vet ikke mye om det.
    -Det er en annen side av denne verden: Folk ønsker å bli gravlagt der de ble født (i hvert fall jeg).
    – Selv om jeg hadde 4 tyske pass, ville jeg ikke trenge et pass som ville være tydelig på tusen kilometers avstand at jeg er en tyrker...
    –Forløpet på toget er slett ikke verst. Hvis vi er heldige, ville det ikke vært ille å tilbringe et sommerliv i toget når alderen er 50-60 år.. Kommer vi igjen, la meg selge moren dens til verden...
    det er ideen min.

    – Er utløpet av disse SSK-periodene sikkert? For eksempel fortalte en slektning av meg, en advokat, at du kan telle tiden du jobbet i Tyskland i Tyrkia. Er det sikkert at de drepte periodene deretter?
    – Disse utlendingene hadde ikke rett til å eie eiendom i Tyrkia før nylig, som du sa, men innenfor rammen av EUs harmoniseringslover endret de dette. De gjorde det mulig for dem å eie eiendom gjennom et selskap. Nå skulle de gå for å endre det også. Jeg vet ikke hva de gjorde, men de kan også skaffe seg eiendom uten direkte formidling av et selskap. Selvfølgelig ville de anerkjent retten. I verden endres loven en gang i uken i Tyrkia..

    – Som du nevnte, det er den andre siden av denne verden, men vi må også tenke på det fra dette synspunktet, det er mange følgesvenner og Akinci-graver i verden som ikke ble gravlagt i sitt eget hjemland. leste en gang at det var raidergraver i hjertet av Europa og til og med midt i Tyskland.. Selvfølgelig er vi verken Companions eller Akinci. :)

    . Bortsett fra de vestlige forholdene du har nevnt, tenker jeg også på det .. Hvis tyrkerne som bor i Tyskland vil bo i Tyskland i lang tid, må alle være tysk statsborgerskap .. I tråd med dets bekvemmelighet eller vanskeligheter .. Til lage en lobby For stemmepotensialet .. Selvfølgelig samles det under ett tak i Tyskland. Hvor realistisk ville det være for oss å utføre våre aktiviteter, men minst 500.000 armenere i Frankrike burde ha det tyske parlamentet til å ha over 2 millioner tyrker bor i Tyskland gjør det de kan gjøre for Sarkozy .. Dette er måten å være Stemmepotensialet til å begynne med.

    Selvfølgelig har vi høyre og venstre mellom oss. Alawi-sunni, ikke religiøs. Fellesskapet eller ikke .. foruten dette, å være i en kollektiv handling fordi vi er splittet i vår sjalusi, er et av de største problemene vi har å overvinne .. I det minste er det nødvendig å søke Tyrkias og nasjonens interesser i en slik lobbyvirksomhet her. hvis en forskning blir gjort i dag. Jeg antar at det vil stemme på at Tyrkia blir med i EU .. De fleste tyrker i Europa burde ikke.

    fuk_xnumx
    Deltager

    Bror fra begynnelse til slutt, når det kommer til rett tid, kom en ny forskrift, men jeg vet ikke nøyaktig innholdet i loven og jeg tenker ikke på det uansett, min alder er 23, jeg har ikke forsikring behandlet i Tyrkia, betalte jeg ikke premier for en eneste dag, så jeg hadde aldri en forsikret jobb etter endt utdanning. Jeg har bosatt meg i Tyskland direkte nå, jeg spør hvorfor jeg ikke konverterer til tysk statsborgerskap. Fordelene mine er mer begge to stemmerett og rett til å innrømme, og ikke å bli behandlet som en utlending. Når det gjelder retten til å skaffe seg tyrkisk statsborgerskap, finnes det et system som kalles blue card-applikasjon, ettersom vi alle vet hva det er opprettet, hvordan det skal være brukt og det er nye lover i det blå kortet.De kan utføre transaksjoner, og deres applikasjoner som å kjøpe eiendom er allerede gjort med et blått kort. Når denne loven utvides, vil den være mer aktiv, og alternativt vil den bli tilbudt tyrkiske borgere, jeg er i din fløy, hver tyrkisk borger skal gå over til tysk statsborgerskap ... Og selv om vi vender oss til Tyrkia i en alder av 60 70, de fleste av de som kommer Han tenker hvorfor jeg ikke kan bo i Tyrkia, det er tusenvis av tyskere som bor i Alanya i Tyrkia, de er tyrkiske statsborgere, jeg tror tysk statsborgerskap er en fordel for oss på alle måter ...

    – Er utløpet av disse SSK-periodene sikkert? For eksempel fortalte en slektning av meg, en advokat, at du kan telle tiden du jobbet i Tyskland i Tyrkia.Er det sikkert at de drepte periodene ut fra dette?
    - Disse utlendingene hadde ikke rett til å eie eiendom i Tyrkia før nylig, som du sa, men innenfor rammen av EUs harmoniseringslover endret de dette.. De gjorde det mulig for dem å eie eiendom gjennom et selskap. Nå ble de kommer til å endre det også. Jeg vet ikke hva de gjorde, men de kan også skaffe seg eiendom uten direkte formidling av et selskap. Selvfølgelig ville de anerkjent retten. I verden endres loven en gang i uken i Tyrkia..

    – Som du nevnte, det er den andre siden av denne verden, men vi må også tenke på det fra dette synspunktet, det er mange følgesvenner og Akinci-graver i verden som ikke er gravlagt i sitt eget hjemland. leste at det er raidergraver i hjertet av Europa, selv midt i Tyskland.. Vi er selvfølgelig verken Companions eller Akinci. :)

    . Bortsett fra de vestlige forholdene du nevnte, tenker jeg også på det. Hvis tyrkerne som bor i Tyskland vil bo i Tyskland i lang tid, må de alle være tysk statsborgerskap .. I tråd med dets bekvemmelighet eller vanskeligheter .. For å skape et lobby For stemmepotensial .. selvfølgelig taket vårt Hvor virkelig ville det være for oss å samle og utføre lobbyvirksomhet i Tyskland .. minst 500.000 armenere i Frankrike burde få det tyske parlamentet til å ha over 2 millioner tyrker som bor i Tyskland til å gjøre det de kan gjøre for sarkozy ..

    Selvfølgelig har vi høyre og venstre mellom oss. Alawi-sunni, ikke religiøs. Fellesskapet eller ikke .. foruten dette, å være i en kollektiv handling fordi vi er splittet i vår sjalusi, er et av de største problemene vi har å overvinne .. I det minste er det nødvendig å søke Tyrkias og nasjonens interesser i en slik lobbyvirksomhet her. hvis en forskning blir gjort i dag. Jeg antar at det vil stemme på at Tyrkia blir med i EU .. De fleste tyrker i Europa burde ikke.

    EL-TURCO
    Deltager

    be meg svare

    – Jeg har nesten 3500 dager med forsikring i TR og pluss militærtjeneste! Disse forsvinner når jeg blir tysk statsborger. Men arbeidet mitt i Tyskland legges til når jeg ønsker å gå av med TR. Pensjonsalderen passer veldig godt i TR. Som jeg sa, gjennomsnittlig levealder i Tyskland er 77 % for menn, 82 % for kvinner og 60 % for kvinner i TR. Den svinger rundt 65-80 %. Vel, siden jeg er Turkoglu-tyrker og på grunn av arvelige årsaker tror ikke at jeg vil se 90-XNUMX%...
    -Når loven om dobbelt statsborgerskap blir ubegrenset for oss tyrkere (for tiden 18-23) slik den gjelder for borgere fra andre EU-land, da blir jeg statsborger. Om nødvendig vil jeg vente i 10 timer ved den bulgarske grensen. vil ikke bestå på grunn av min tyrkiskhet... Det er ingen grense for statsborgerskap. 10 år kan ikke måles med 15 år. Det er det uansett. Det er det ikke. Merkelig nok er politikeren som heter Mcallister interessert i denne saken, selv om han er en dobbelt statsborger, han har et negativt syn på spørsmålet om dobbelt statsborgerskap, men han spiser kremen av det...
    –Som du sa, jeg er verken en følgesvenn eller en raider. Om mulig bør graven min være i Tyrkia (jeg sier dette selv om min kone er tysk!!!)
    -Det beste vi gjør er at vi ikke kan fullføre noe på samme måte som vi startet! Vi har mange prosjekter men ingen slutt. Derfor er konseptet med lobbyvirksomhet veldig langt. Her er det tyrkiske partiet ble stiftet i Bremen sist år, flyttet den til CDU forrige måned, dens styreleder og nestleder... Hvilken politikk snakker vi om...
    -Ingen fornærmelse for noen, men så lenge disse kurdiske borgerne har problemer blant oss, vil ikke kampen vår ta slutt (dessverre er det de som ikke orker å leve under samme flagg... Uansett, dette er et annet diskusjonstema, vennligst gjør det ikke kommentere dette problemet, ellers vil problemet bli forvirret.
    -Ufuk, selv bodde jeg i Alanya i 15-16 år. Høyre nabo i bygården var for eksempel tysk. Derfor sier jeg det for når jeg fyller 50 skal jeg stikke av også :-) Selvfølgelig , først må jeg betale ned gjelden til huset jeg kjøpte. :-)

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 41)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.