Leksjon 14: Tips til Artikeller

> Forum > Grunnleggende tyske leksjoner fra bunnen av > Leksjon 14: Tips til Artikeller

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Lara
    besøkende

    I de foregående kapitlene har vi uttalt at alle generiske navn har en artikkel, og ord må huskes sammen med artiklene.
    For din bekvemmelighet har vi funnet det hensiktsmessig å lage en gruppering som inkluderer informasjon om hvilke typer navn som brukes med hvilken artikkel.
    Vi tror det vil være en stor fordel for deg hvis du studerer og husker grupperingen.
    Det kan imidlertid også være at du ikke kan inkludere et ord du ser i noen gruppe, i så fall må du se på ordboken igjen.

    NAVN MED KUNSTLÆR

    – Dagsnavn, måneds- og sesongnavn brukes sammen med artikkelen der.
    – Retnings- og vindnavn brukes med artikkelen der.
    – Navnene på alle levende ting som er hanner (vær, okse, hane osv.) brukes med artikkelen der.
    – Alle valutaer brukes med artikkelen der (unntatt die Mark:mark, das Pfund:sterlin, die Krone:krone)
    – Bilmerker brukes sammen med artikkelen der.
    Ord som slutter med bokstavene – -ig – ing – ich – ast – og – ant – ent –​en – eur – ier – iker – s – ist – ismus – eller – är brukes med artikkelen der.

    NAVN MED KUNSTIG SIS

    – Alle kvinnelige skapninger (unntatt das Weib: kvinne og das Mädchen: jentebarn)
    – Flertallsform av alle substantiv, uavhengig av kjønn
    – Tall
    – Navn på frukt, trær og blomster (unntatt Der Apfel: eple)
    – Substantiv med siste bokstav -e og har generelt to stavelser
    – Uansett hva navnet på et skip er, er dets artikkel dø.
    – Siste bokstaver; in, ion, ei, tät, heit, ung, schaft, keit, ere, elle, itis, ive, ose, a, ade, alder, ette, ine, dvs. sis, ik, ur, enz, ille, üre, substantiv med anz
    Substantivene med artikkelen er dø.



    NAVN MED ARTIKULERT DAS

    – Vanlige navn for både mannlige og kvinnelige skapninger og avkom til hver skapning
    – Substantiv avledet fra verb eller adjektiver
    – Kjemiske grunnstoffer
    – Navn på steder som kinoer, kafeer, hoteller
    – Siste bokstaver; Artikkelen til substantivene ing, ma, icht, chen, tum, ett, tel, lein, ment, in er das.

    Jeg lurer på om du ble skapt bare for verden, at du bruker all tiden din på det!

    Ord

    farlig
    Deltager

    Danke schön;) Jeg hadde eksamen, jeg kom

    bønn
    Deltager

    For meg virker det allerede som om artiklene vil bli litt forvirrende... men det spiller ingen rolle, litt øvelse kan være nok...

    jonturk
    Deltager

    Like mye som jeg har problemer med dette, har jeg også problemer med retningsinformasjon. an der, zu, in osv...

    Det beste er å huske ordene sammen med artiklene deres...

    kenan
    Deltager

    Denne gruppesaken var litt mer avslappende. Takk skal du ha..

    mefu
    Deltager

    Jeg husker at artikler som ender med til slutt 99% dør.
    Hvis det er feil, kan du rette det?

    MuhaяяeM
    Deltager

    Ja, vi har allerede nevnt ovenfor ..

    ahmet_cagri
    Deltager

    walla en av de viktigste sakene på tysk. Tusen takk

    lastinka
    Deltager

    Jeg tror det mest stramme, vanskelige og irriterende emnet på tysk er det som trenger tre. en er nok:)

    Tusen takk for at du deler nyttig informasjon...

    opphøyet
    Deltager

    De fleste tyskere bruker ikke engang artikler. Men det er veldig vanskelig å lære ord med artikler. Men vi kan også overvinne disse vanskelighetene

    emily
    Deltager

    Disse artiklene gjør meg gal />:(” title=”>:(” class=”bbcode_smiley” />

    oz_tu
    Deltager

    Det er det virkelig. Hodet mitt er så forvirret over disse artiklene, men vi må lære:

    gopanado
    Deltager

    Tusen takk.

    Nazira
    Deltager

    Ikke bekymre deg for artikler så mye, du vil lære å lage flere setninger, lære å lage flere setninger, når du sier en feil artikkel, vil du definitivt lære det uten å innse det, men du må alltid sette det opp med juni.
    For eksempel, werden, bin, sein, habe, etc. er mer involvert i setninger, jeg tror det er viktigere å huske dem. selvfølgelig du bist er sie es etc. Forbindelsene deres er viktige. Dessuten vil du lære av og til i artikkelen.
    Lykke til alle sammen.

    Ercan
    Deltager

    FEMININIUM /BESKRIVELSE DIA EKSISTERENDE ARTIKELLER

    SISTE SMYKKER
    -ei die Bücherei (bibliotek), die Metzgerei (slakter), die Dreckerei (trykkeri)
    -in die Freundin(kjæreste),die Lehrerin(kvinnelig lærer),die Schülerin(kvinnelig student)……….-heit die Krankheit (sykdom), die Einheit (enhet), die Kindheit (barndom),
    -keit die Höflichkeit (høflighet), die Flüssigkeit (væske) die Feuchtigkeit (fuktighet)
    -schaft die Freundschaft (vennskap), die Eigenschaft (funksjon) die Verwandschaft (slektskap)
    -ung die Bildung (utdanning), die Nahrung (ernæring) die Werbung (reklame)
    -a die Camera (kamera), die Lira (lira)
    -ade die Olympiade (olimpiysat), die Fassade (front), die Marmelade (marmelade)
    -age die Garage (garage), die Etage (gulv)
    -anz die Eleganz (eleganse) die Bilanz (balanco), dieDistanz (avstand)
    -ette die die I etiketten (label) die Toalette (wc) die i tabletten (brett)
    -use dø Friseuse (kvinnelig barber), die Maseuse (kvinnelig massør)
    -die Historie (date) die Materi (material), die Kastanie (chestnut) die Akademie (academy), die Lotterie (loeria), die Calorie (calorie)
    -enz die Freqenz (frekvens) die Tendenz (trend), dieExistenz (tilstedeværelse)
    -ik die Politik (politikk) die Musik (musikk), die Lyrik (poesi) die Mathematik (matamatik)
    -ine die Margarine (margarine) die Maschine (machine) die Vitrine (showcase) die Cabinet (skap)
    -ion ​​die eksplosjon (burst) die Station (stasjon); die Dimensjon (størrelse)
    - (i) tät die Universität (university) die Qualität (quality) die Fakultät (fakultet) die Realität (real)
    -sis, -se die Dosis (dosaj) die Basis (basic) die Analyse (analyse)
    -ur die Natur (natur), die Kultur (kultur), die Temperatur (varme), die Cartoon (tegneserie)
    -üre die Broschüre (brosör) die Gravering (gravering)

    I tillegg er de sjeldne smykker -aise, -aille, -äne, -elle, -ere, -ille, -isse, -itis, -ive, -ose inkludert i denne gruppen..
    Jeg vil gi eksempler for DAS-definisjonens preposisjon neste gang.

    anonym
    besøkende

    Jeg antar at ingen annen måte enn å huske dem er dårlig: '(

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 119)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.