Leksjon 1: Foreløpig informasjon

> Forum > Tyske tider og konvensjoner > Leksjon 1: Foreløpig informasjon

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    almancax
    besøkende
    Lær å lage en mening

    Forsiktig: For å forstå dette og emnene som vil bli forklart i det følgende, må du ha tilstrekkelig kunnskap om tyrkiske grammatikkfag.
    Hvis det er informasjon om setningene og elementene i tyrkisk grammatikk, vil du gå bort på kort tid.

    ENKEL SESSION INSTALLASJON

    Vi anser setninger som er sammensatt av et emne og et predikat som enkle setninger.
    f.eks

    Jeg går.
    Du ler.
    De vil lese.

    Cümleleri er en veldig enkel setningsstruktur. Hvis du er oppmerksom, observeres emne-predikatkompatibilitet i de tre setningene ovenfor.

    Emnepredikatets overensstemmelse er viktig i korrekte og meningsfylte tegn.
    Hvis en klausul er uforenlig med emnet, er setningen forvrengt og meningsløs. La oss undersøke eksemplene,

    Jeg vil gå.
    Du leser det.
    Du kom.

    Cummings er korrupte cümlelerdir. Handlinger i det siste, ifølge konseptet av verbene, ble ikke tiltrukket og innholdsfortolkningskompatibilitet dukket opp.

    For eksempel, i henhold til den forvrengte "Jeg vil gå" setning essay, "Jeg vil gå til" skal ordnes etter lasten, "De vil gå."
    Vel, siden emnet og verbet alltid må være kompatible i en setning, så kan vi få en idé om emnet for setningen bare ved å se på setningenes predikat.

    Jeg kommer.
    Du har skrevet.
    De skrev.
    Du er neste.

    Ta noen setninger over.
    Personen (subjektet) som gjør arbeidet i "Jeg kommer" erklæring blir lett forstått som den første personen, "jeg".
    "Du skrevSom det kan forstås, er emnet for setningen "du& Quot;
    "De vil skriveEmnet for setningen er "de" er.
    "Du kommer til å kommeEmnet for setningen er "du& Quot;
    Selvfølgelig ser vi på cümlenens predikat, vi vet essensen av det cümlenin.
    Vel, er verbet bare å gi oss informasjon om emnet til klanen?
    Selvfølgelig ikke.
    Samtidig gir fakta oss informasjon om emnet cümlen, om når arbeidet er gjort, om rammen og modusen til cümlen.
    Verb utgjør predikatet for setningen, og verbene bøyes ikke. infinitiv kalt stat.
    Infinitiv suffiks av verb på tyrkisk -mek eller -mak Det er det.
    På tysk, dette infinitive suffikset –en og noen ganger -n  Det er det.
    La oss sammenligne verb på begge språk for å få bedre forståelse av situasjonen.

    spielen Tyrkisk ekvivalent av verbet spille Begge verbene er i infinitiv form.

    spiel –  en
    spille - mak

    I følge ovennevnte verb er infinitivt suffiks en på tysk og mak på tyrkisk.

    Hvis det ordet av et verb kastes, betraktes resten av verbet som verbet.
    Mens person- eller tidssuffikser blir lagt til verbet, blir infinitiv-suffikset droppet, og suffikser for person, tid osv. Legges til roten av gjenværende verb. La oss forklare dette med et eksempel.

    lese Vi slipper infinitivsuffikset til verbet og vi har "OkuOrdet " forblir. La oss nå legge til en person og et tidssuffiks til dette ordet. La oss for eksempel legge til et 1. person entallssuffiks og et presenssuffiks.

    les - yor - um

    La oss nå forklare suffiksene vi tar til dette verbet.
    les: røttene til verbet
    yor: nåværende tid eki
    um: 1. individuell person (jeg)

    La oss ta noen flere bilder nå:

    OKU - YOR - SOL
    LES - DU - N
    READ - YOR - UZ
    LES - DU - K

    La oss nå være oppmerksom på et punkt her. Ta for eksempel verbene vi leser og leser.
    Begge er 1. til tross for at det var en flertall, hvorfor fikk de forskjellige personvedlegg?
    Dette er relatert til den grammatiske strukturen og skyldes de forskjellige tidene som brukes. På tysk tar verb også forskjellige affikser i henhold til forskjellige tidspersoner og personer.
    Akkurat som på språket vårt, fjernes infinitiv-suffikset til verbet, og suffikser blir lagt til roten til verbet.

    La oss konjugere et tysk verb:

    Lerneren : Læremek
    Vi kaster vektene av verbet og bakover Lerne ordet gjenstår.
    La oss nå legge til en person og et anspent suffiks til disse lernordene. La oss for eksempel bringe 1. person entall- og nåtidssuffikser.

    Lerner - og : Lære - iyor - um
    Som bare sett -e Suffikset ga verbet både presens og 1. person entall betydninger.

    Lerner - t : Lære - iyor - deg

    Lern – te : Lære - di - m

    Vi har gitt et par verb i ovennevnte. Vi vil grundig lære suffiklene lagt til verbene i henhold til tiden.

    La oss nå rette oppmerksomheten mot et punkt til.
    Som du ser, fjernet vi infinitiv suffikser av verbene og konjugerte verbet ved å legge til suffikser til roten av gjenværende verb. Men selv om de fleste verbene er konjugert på denne måten, er det 200 uregelmessige verb som ikke følger denne regelen.
    Hvis handlingen av et verb ikke endres ettersom verbet er trukket, så dette verbet Svakt verb Det kalles.
    Men hvis roten til verbet endres mens det konjugeres, er dette verbet Uregelrette verb Det kalles.
    Vanlige verb er noen ganger svake verb, uregelmessige verb er noen ganger kalt sterke verb.
    Så hvordan vet vi om røtter til verbet vil forandre seg?
    Du må huske alle uregelmessige verb for å svare på dette spørsmålet.
    På dette stadiet kan du først starte med å huske de mest brukte i det daglige livet.
    Men la oss spesielt påpeke det Vi har ikke noe annet valg enn å huske disse verbene og bøyningene!

    HVA ER HJELP?

    Det er begrepet hjelpeverb på tysk. Hjelpeverb har ulike funksjoner i setningen. I hovedsak er det 3 hjelpeverb på tysk. Disse er sein – haben – werden hjelpeverb. Disse hjelpeverbene har ikke tyrkiske ekvivalenter og hjelpeverb kan ikke brukes alene i setningen. Absolutt. De må brukes med et normalt verb i setningen slik at de kan endre tid eller betydning av hovedverbet.
    Ovennevnte tilleggsverker kan også brukes som normale verb på samme tid.
    Hvis de brukes som et normalt verb, har de mening og kan brukes alene. Vi vil se det hjelpende verbet mer detaljert når våre leksjoner går videre.

    Her ga vi litt grammatisk informasjon på vegne av noen viktige punkter.
    vår fremtid løpet av de enkle setningsstrukturer vil fortsette å forklare de mest komplekse setninger, grammatiske støttet opp hele tiden som setningen installasjoner.
    Vi ønsker deg all suksess ...

    O mann, er det mulig at personen som ga deg dette våpenet og ga en slik mynt-i-barmhjertighet og en hathem-i-kvalifisering ved at simi etterlot deg uten tilsyn, ikke vektlegger deg, ikke vær oppmerksom på din handling, hele universet som er underlagt deg er absurd. skal han gjøre slektsforskningen til freak til et råttent, bortskjemt, ubetydelig tre? La ham fornekte sin barmhjertighet, som er tydelig som solen, og hans visdom, som ikke aksepterer tvil på noen måte, og som ikke mangler effektivitet? Hâşâ! .. (Lem'alar)
    helgen
    Deltager

    Jeg ønsket å takke vennen som sendte sin tyske utdannelsesinformasjon. Jeg blir med på forumet ditt, jeg håper du kan hjelpe deg med informasjon om tysk læring og CD-bok som et verktøy.
    Jeg antar at måten jeg skriver fra Tyrkia, der jeg sier tilbake, blir samlet inn av de bedre enn Tyskland

    MuhaяяeM
    Deltager

    Velkommen.
    Våre CD- og bokpublikasjoner vil også bli presentert for deg i de kommende årene.

    slå
    Deltager

    Hello;
    Jeg er også en nykommer hos deg.
    Arbeidsplassen min er et outsourcet firma her de bruker tysk og sveitsertysk, jeg kan forstå forskjellen mer eller mindre, men jeg måtte lære tysk.
    Ville det ikke vært mer nyttig og minneverdig hvis vi hadde ressurser som bøker eller CDer som vennene deres sa?
    Takk ..

    Toraman
    Deltager

    wow du fortalte kvinnene dine veldig bra. Takk skal du ha. :)

    erhaneeksempel
    Deltager

    Jeg ble et nytt medlem, det har vært et veldig bra nettsted danke

    Drømmegutt
    Deltager

    hmm jeg forstår det betyr mak eki på tyrkisk på tysk ;)

    xxdiablo
    Deltager

    tskler, det var et veldig nyttig nettsted ..

    HARD
    Deltager

    Hei, jeg er Serkan fra Istanbul og jeg lærte om nettstedet ditt takket være en venn av meg som bor i München, Tyskland. Jeg planlegger å bo i Berlin i årene som kommer, så jeg ønsket å begynne å lære tysk nå. Jeg ville bli veldig glad om du kunne hjelpe meg med dette Hva kan jeg gjøre og hvor kan jeg begynne? Jeg vet ikke i det hele tatt... Jeg venter på din hjelp og forslag, kjærlighet og respekt.

    Smyrna
    Deltager

        Velkommen min venn... Se, du har allerede startet fra rett sted. :) Ja, prøv å følge leksjonstallene i rekkefølge, start fra leksjon 1, husk enkle daglige talemønstre sakte.. Gå inn på siden, du vil innse at du har begynt å lære...

    jeg iborot
    Deltager

    takk, håper det vil fungere.

    muratxnumx
    Deltager

    Takk for din informasjon

    SYMBOL
    Deltager

    JEG BEGYNTE PÅ TYSK SPRÅKUTDANNELSE FRA bunnen av for ca. TRE MÅNEDER SIDEN, OG DET VAR VELDIG BRA DA JEG KOMBINERTE KUNNSKAPEN MIN SÅ LANGT MED GRAMMATIKKEN DU FORKLARTE PÅ TYRKISK.. TAKK...

    KorteX
    Deltager

    Takk for alt, jeg prøver å lære alle slags anstrengelser for å lære. Takket være deg vil jeg lære dette språket. :)

    kermlik
    Deltager

    Jeg ble et nytt medlem, nettstedet ditt er veldig bra, du gjør en veldig god jobb. Inn Det ville være bedre å kjøpe med deg, takk

    hakan65
    Deltager

    DU HAR LAGET EN SUPER NETTSTED, HVA KAN JEG SI, TUSEN TAKK

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 42)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.