Øktemangel på grunn av Corona

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    Mein leben
    Deltager

    Hallo venner

    Dessverre kan vi ikke gjøre noe uten en ubegrenset økt.

    I forrige måned har vennen min et tysk barn, de søkte om ubestemt oppholdstillatelse, og de ga en seks måneders økt for corona, tror jeg, Fiktionsbescheinigung. Nå er spørsmålet mitt at mannen min er tysk statsborger, og jeg søkte på ubestemt tid. Jeg har bodd i Tyskland i 6 år sammen med kona, vil det også bli gitt til meg i 3 måneder? Hva skal jeg gjøre hvis de gir 6 måneder? Tross alt, etter lov, må de gi meg på ubestemt tid etter 6 år

    yenicerixnumx
    Deltager

    Jeg vil forklare med et eksempel fra meg selv. Tyske lover gjelder ikke alltid nøyaktig for utlendinger.
    Jeg hadde en ubestemt økt på 2,5 år.
    Jeg hadde et b1-språksertifikat. Jeg har aldri fått noen hjelp fra staten. Det var unbefristet vertrag. og jeg fortsatte det aktive b2-kurset, jeg ga også dokumentet. barnet mitt var ikke der på den tiden.
    Hvis du har disse dokumentene, får du ikke bekymre deg, ingenting kan forhindre det. men hvis du ikke er det, kan du kanskje ikke få det.

    Oberfrance
    Deltager

    For en ubegrenset økt,

    Bosatt i Tyskland med din tyske statsborger i minst 3 år,
    Du har B1-sertifikatet,

    og du må ha en Vollzeit-jobb uavhengig av stat.
    Når alle disse forholdene kommer sammen samtidig, kan du søke om en ubestemt økt. Hvis enda en mangler, gir de en midlertidig økt.

    Gemini
    Deltager

    Hallo venner

    Dessverre kan vi ikke gjøre noe uten en ubegrenset økt.

    I forrige måned har vennen min et tysk barn, de søkte om ubestemt oppholdstillatelse, og de ga en seks måneders økt for corona, tror jeg, Fiktionsbescheinigung. Nå er spørsmålet mitt at mannen min er tysk statsborger, og jeg søkte på ubestemt tid. Jeg har bodd i Tyskland i 6 år sammen med kona, vil det også bli gitt til meg i 3 måneder? Hva skal jeg gjøre hvis de gir 6 måneder? Tross alt, etter lov, må de gi meg på ubestemt tid etter 6 år

    Hei, jeg har bodd i Tyskland i 3 år med min kone, en tysk statsborger som deg. Da jeg først kom, hadde de en 3-års økt, og forrige måned var oppe. Min kone sa at selv om fristen er 1-2 dager, ville det ikke være noe problem å søke. Selvfølgelig var han litt avslappet, vi søkte 1-2 dager før periodens slutt, som han sa, og prosessen tok 6 uker, så de ga en midlertidig økt på 6 måneder Fiktionsbescheinigung til øktkortet mitt kom for ikke å bli et offer. Siden jeg fullførte de tre årene mine, søkte jeg om en ubegrenset økt, og de sa at de ville gi det, de ba bare om noen ekstra dokumenter. Så de ba om konas lønn fordi jeg ikke jobber. Ikke bekymre deg, jeg tror prøv å nå et utlendingskontor igjen.

    Nesibe av
    Deltager

    Må du hente inspirasjon på ubestemt tid?

    yenicerixnumx
    Deltager

    Må du hente inspirasjon på ubestemt tid?

    Nei, ikke noe behov.

    hjerteløs
    Deltager

    Jeg synes det er mer logisk å søke statsborgerskap i stedet for ubetinget. De som mener statsborgerskap bør hoppe over varigheten og søke statsborgerskap etter 3 år. Dette er min anbefaling.

    revoltblå
    Deltager

    Det er ikke den midlertidige økten du sier Fiktionsbescheinigung .. de gir deg en økt .. det er et foreløpig dokument gitt for å administrere til oppholdstillatelsen din (noe som førerkort) .. normalt gir de i 3 måneder .. men de gir det om 6 måneder fordi det er en pandemi .. Nå har du søkt på ubestemt økt og fått det .. men økten din slutter om to uker .. så hva skal du gjøre da? Det er et foreløpig dokument som viser at du har en økt. Fiktionsbescheinigung .. Når du ankommer, vil ID-en din ikke være gyldig i det hele tatt .. Brevet ditt kommer uansett slik at du kan komme og få ID-en din ..

    Mein leben
    Deltager

    Takk gutter, de ba meg og min kone om en kvartalsvis lohn Abrechnung jeg sendte den. Det har gått en måned ennå ingen nyheter 🙈

Viser 8 svar - 1 til 8 (totalt 8)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.