Europarådets fellespråkskriterier (A1-A2-B1-B2-C1-C2)

> Forum > Tyske A1 eksamen, A2, B1, tysk TOEFL, KPSS og andre tyske eksamener relaterte aksjer > Europarådets fellespråkskriterier (A1-A2-B1-B2-C1-C2)

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    MuhaяяeM
    Deltager

    Hva er de vanlige europeiske språkkriteriene?

    Common European Language Criteria er et program satt av Europarådet som setter språkinnlæringsnivåer med klare, forståelige standarder og forklarer hva språklæreren kan gjøre på hvilket nivå. Den er for tiden implementert av mange EU-, EU-kandidatland og ikke-EU-land. I følge disse kriteriene består kunnskapsnivåer for fremmedspråk av 1 nivåer som A2, A1, B2, B1, C2 og C6.
    Den felles europeiske referanserammen for språk kategoriserer språkferdigheter i fem hovedgrupper:

    • Lytte

    • Les

    • Samtale (dialog)

    • Muntlig uttrykk (monolog)

    • Skriftlig uttrykk

    Undervisningen utføres med en balansert utvikling av alle fem ferdigheter ved hjelp av moderne kommunikasjonsmetodikk.

    Språknivåer i henhold til felleseuropeiske språkkriterier:

    A1
    Kan forstå og uttrykke seg med de vanlige uttrykkene og enkle setningene som uttrykker konkrete behov. Kan presentere seg selv og andre, stille spørsmål om andres personlige informasjon (for eksempel hvor de bor, hvem de kjenner), og svare på slike spørsmål. Hvis menneskene han snakker snakker sakte og tydelig og er klare til å hjelpe ham, kan han kommunisere enkelt.

    A2
    Kan forstå setninger og ofte brukte uttrykk i direkteuttrykk (f.eks. Informasjon om personen, familien, shopping, jobb og nærmiljø). Kan kommunisere i enkle og rutinemessige situasjoner, og kan overføre kjente og kjente emner på en enkel og direkte måte. Kan beskrive stedet han / hun kommer fra, hans / hennes utdannelse, hans nærmeste omgivelser og situasjoner som er direkte relatert til behov med enkle uttrykk.

    B1
    Kan forstå hovedpunktene i faget når standardspråket brukes tydelig i kjente fag som skole, arbeid, fritid etc. Kan takle de fleste situasjoner man opplever mens man reiser, på tysktalende steder. Kan uttrykke seg i kjente fag og områder av personlig interesse på et enkelt nivå og ved å assosiere fag. Kan beskrive hendelser og opplevelser, drømmer, håp og mål, begrunne og forklare sine synspunkter kort.

    B2
    Kan forstå innholdet i vanskelige tekster om konkrete og abstrakte temaer og diskusjoner i sin egen gren. Kan snakke og kommunisere spontant og flytende med noen som snakker morsmålet i en vanlig samtale, på en måte som ingen av dem vil ha store problemer. Kan uttrykke seg tydelig og detaljert om et bredt spekter av emner. Kan uttrykke sin personlige mening om en aktuell problemstilling, liste opp fordeler og ulemper ved forskjellige alternativer.

    C1
    Kan forstå lange tekster med rikt innhold skrevet på forskjellige felt og avsløre skjulte betydninger. Han uttrykker seg spontant og flytende og leter ikke ofte etter et ord han ikke kjenner / kan huske. Kan bruke språket fleksibelt og effektivt i hverdagen, næringslivet, yrkesfag og høyere utdanning. Han / hun kan uttrykke seg tydelig og systematisk i komplekse situasjoner, og mens han / hun gjør det, kan han / hun få kontakt med andre tekster ved hjelp av forskjellige strategier.

    C2
    Kan forstå alt hørt og lest uten problemer. Den kan oppsummere informasjonen fra skriftlige eller muntlige kilder, rettferdiggjøre dem og presentere dem på en kommentert måte. Kan uttrykke seg flytende og helt spontant, uttrykke subtile forskjeller i betydninger selv i komplekse situasjoner.

    opphøyet
    Deltager

    Takk Muharrem, det var en veldig fin og omfattende forklaring...

    detektiv
    Deltager

    Egentlig lærte jeg noe på kursene før. Det er imidlertid lenge siden jeg tror mitt tyske nivå kan være A1.

    senay61
    Deltager

    Jeg antar at min er A2 :(      Jeg gikk fra C2, men jeg har et øye på B1, la meg fortelle deg :)

    Bekirefe
    Deltager

    Jeg er bare a1 :D Takk for informasjonen forresten

    salgsfakta10
    Deltager

    nivået mitt er b1
    ikke vær redd :D

    mehmetemir21
    Deltager

    hei venner, hva er B1-sertifikatet? Hvor kan det fås?

    mehmetemir21
    Deltager

    hvorfor svarer ingen

    etterfølger
    Deltager

    mehmetdemiray b1 Tysk på mellomnivå gis dersom du består eksamen ved slutten av det 6-måneders tyskkurset (integrering).

    mehmetemir21
    Deltager

    Takk halegül for svaret. Er det en institusjon som tilbyr dette kurset, eller kan det tas fra et hvilket som helst kurs? Takk på forhånd.

    siste ord
    Deltager

    Jeg er fortsatt på A1-nivå. Hvis jeg består eksamen, kan jeg forhåpentligvis gå videre til andre.  ;)

    esma xnumx
    Deltager

    Takk for delingen, Mr. Muharrem.

    Hvis jeg ikke tar feil, bør det være C2....  ;D
    Kan forstå alt hørt og lest uten problemer. Den kan oppsummere informasjonen fra skriftlige eller muntlige kilder, rettferdiggjøre dem og presentere dem på en kommentert måte. Kan uttrykke seg flytende og helt spontant, uttrykke subtile forskjeller i betydninger selv i komplekse situasjoner.

    sjenert :) alkis :)

    opphøyet
    Deltager

    Takk for delingen, Mr. Muharrem.

    Hvis jeg ikke tar feil, bør det være C2....  ;D
    Kan forstå alt hørt og lest uten problemer. Den kan oppsummere informasjonen fra skriftlige eller muntlige kilder, rettferdiggjøre dem og presentere dem på en kommentert måte. Kan uttrykke seg flytende og helt spontant, uttrykke subtile forskjeller i betydninger selv i komplekse situasjoner.

    sjenert :) alkis :)

    WAW, hva er du, Esma... ;D klapp :) okei :)

    Hvis jeg bare kunne gjøre disse tingene en dag...::)

    esma xnumx
    Deltager

    Gud velsigne deg.

    Det skjer når du jobber, selv om du har denne beslutningen, kan du til og med nå C3-nivået.  :)

    jeg lever mitt liv tysk Jeg brukte det på skolen, det vil være så lenge. ;D

    Jeg misunner også din tyrkiske, jeg skulle ønske jeg kunne snakke som deg.  ;)

    Jeg får temaet sammen, det skjer når jeg jobber som jeg skrev ovenfor (uten å distribuere temaet).

    Utholdenhet og tålmodighet.... Disse er nok, det kreves selvfølgelig litt intelligens. 

    Jeg ønsker alle lykke til på denne veien.  ;)

    esma xnumx
    Deltager

    InsAllah opphøyet.

    Det skjer når du jobber, selv om du har denne beslutningen, kan du til og med nå C3-nivået.  :)

    jeg lever mitt liv tysk Jeg brukte det på skolen, det vil være så lenge. ;D

    Jeg misunner også din tyrkiske, jeg skulle ønske jeg kunne snakke som deg.  ;)

    Jeg får temaet sammen, det skjer når jeg jobber som jeg skrev ovenfor (uten å distribuere temaet).

    Utholdenhet og tålmodighet.... Disse er nok, det kreves selvfølgelig litt intelligens.  ;D

    Jeg ønsker alle lykke til på denne veien.  ;)

    ozturk03
    Deltager

    Jeg kan 4 språk, inkludert tysk! Jeg er mannen som har snudd opp ned på de vanlige språkkriteriene i Det europeiske råd, cofe:) Men akkurat nå venter jeg på visum, men jeg kunne ikke møte min kjære:( Hvordan ville det vært om jeg kunne 4 språk, ikke 14, tickoff:)

Viser 15 svar - 1 til 15 (totalt 40)
  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.