forsikringen å dra nytte av helsetjenester i Tyrkia i Tyskland

> Forum > Nærings- og arbeidsliv i Tyskland > forsikringen å dra nytte av helsetjenester i Tyrkia i Tyskland

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORUM. DU KAN FINNE ALL INFORMASJON DU SER ETTER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPRÅKET I VÅRE FORUM.
    yenicerixnumx
    Deltager

    Selamunaleyküm

    Som du vet begynner permisjonsperioden. Kanskje vi har venner som vet om dette problemet, men for de som ikke gjør det, ville det være bra å dele det igjen. I Sigortanizl til Tyrkia i Tyskland kan du dra nytte av legetjenestene på offentlige sykehus. På private sykehus kan du bare dra nytte av andelen gitt av SGK. du må betale prisforskjellen fra lommen uten refusjon. Etter at du har betalt prisen på medisinen du kjøpte og mottatt fakturaen på apoteket, kan du varsle forsikringsselskapet når du kommer tilbake til Tyskland og få medisinpengene tilbake.

    Påkrevde dokumenter

    – Motta en forsikringsmelding fra ditt forsikringsselskap i Tyskland. For å gjøre dette må du ringe forsikringsselskapet og opplyse at du skal på ferie til Tyrkia og at du ønsker å motta et internasjonalt forsikringsmeldingsdokument. Ikke motta e-post eller fotokopier Kun originaldokumenter med våte signaturer aksepteres av SSI.
    – Få et forsikringsnummer (yupas-nummer) fra ethvert trygdekontor etter innreise i Tyrkia.

    Hvis du da presenterer dette nummeret for sykehuset du har besøkt, kan du dra nytte av din egen forsikring.

    På samme måte er det helseforsikringer i utlandet gitt av private selskaper. (For eksempel tror jeg ADAC gjør det, 40 euro per år.) Forsikringer gjennom slike selskaper refunderes 80%, men inkluderer også private sykehus.

    Ikke si hvem som skal håndtere alle transaksjonene jeg sa, tar ikke en gang totalt 15 minutter. Men når du går, forby Gud, hvis du opplever en helserelatert situasjon, ikke si at jeg ønsker det. Måtte Gud gi oss muligheten til å dra tilbake med god helse.

    forsvarlig.

  • For å svare på dette emnet må du være logget inn.